Ce efect au desenele animate asupra capacităţii de concentrare a copiilor

Desenele animate le afectează copiilor capacitatea de a se concentra. Aceasta este concluzia la care au ajuns oamenii de ştiinţă de la University of Virginia, din SUA, care susţin că desenele animate care au un ritm alert îi împierdică pe micuţi să rezolve puzzleuri – jocuri care le solicită copiilor capacitatea de concentrare.

Copiii de patru ani cărora le-au fost arătate animaţii cu schimbări rapide de scene, cum ar fi popularele desene animate SpongeBob Pantaloni Pătraţi, au avut rezultate mai slabe la anumite teste la care au fost supuşi, spre deosebire de cei care au urmărit secvenţe într-un ritm mai lent.

Psihologii, care au participat la realizarea acestei cercetări, consideră că urmărirea animaţiilor cu schimbări constante de imagini poate suprasolicita creierul copiilor, în special partea care controlează „funcţiile executive”, inclusiv comportamentul direcţionat spre un ideal sau funcţionarea memoriei, informează Daily Mail.

Dr. Angeline Lillard, coordonatorul studiului, spune că experimentele realizate au arătat doar că majoritatea copiilor au avut rezultate mai slabe imediat după ce s-au uitat la desene animate. Specialista este de părere că acest studiu este un punct de plecare în studierea efectelor pe care astfel de desene animate le pot avea pe termen lung.

La studiu au luat parte 60 de copii americani în vârstă de patru ani, care au fost împărţiţi în trei grupuri. Unul dintre grupuri a urmărit un clip de nouă minute din popularele desene animate SpongeBob Pantaloni Pătraţi, în care scenele se succedau la fiecare 11 secunde.

Al doilea grup a urmărit un clip educaţional de aceeaşi lungime cu scene ce se schimbau la fiecare 34 de secunde, în timp ce minorilor din ultimul grup li s-a dat hârtie, creioane colorate şi li s-a permis să deseneze.

Copiii au fost ulterior supuşi unor teste. Grupul care a urmărit clipul cu schimbări rapide de imagini a avut rezultate mai slabe comparativ cu care au urmărit clipul educaţional la testul dat, însă aceştia din urmă au avut o performanţă mai slabă decât cei care au desenat.

Docotorul Lillar a speculat de asemenea că participanţii la studiu au avut rezultate slabe deoarece secvenţa cu SpongeBob a inclus şi obiecte, caractere şi evenimente nefamiliare pentru cei mici, lucru care probabil a dus la o suprasolicitare a creierului.

Studii precedente au sugerat că mulţi copii de la grădiniţă se uită la televizor mai mult de 90 de minute pe zi.

sursa: gandul.info