Bărbatul şi femeia

652x450_019622-barbati-si-femeiFemeia este net superioară bărbatului! Are un „ce” în plus, pe care, din nefericire, îl foloseşte foarte rar: „capacitatea de a naşte„. Maternitatea o situează pe femeie deasupra bărbatului. Preoţia îl situează pe bărbat deasupra femeii. Dumnezeu ne situează, în schimb, egali dinaintea Lui.

Când preotul este cu faţa către Sfânta Masă şi se roagă pentru pogorârea Duhului Sfânt, în pântecele sau poartă, exact ca Maica Domnului, o rantă. Ţineţi minte icoana aceea a Maicii a Domnului cu un cerc în ea şi cu Hristos Însuşi rugându-Se, Care, în pântecele Său, la rândul Său, are o Maică a Domnului rugându-se? E, de fapt, imaginea Bisericii ce-L poartă în sine pe Hristos, Care naşte Biserica. Preotul are feminitate înaintea Sfântului Altar, că este născătorul Bisericii.

Colimvitra de botez, cristelniţa, nu este făcută sub forma unei tingii, ci este clar în forma unui uter. Sfântul Chiril al Ierusalimului explică  foarte clar că preotul, în momentul când îl scoate pe copil din cristelniţă, îl scoate, de fapt, din pântecele Bisericii, ca să-l dea nemuririi. În esenţă însă primatul maternităţii în Biserică în raport cu paternitatea trebuie să ne pună pe gânduri şi în nici un caz nu trebuie să umilească femeia.