Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
18 martie 2011

Sorin Dumitrescu la 65 de ani: “Am fost păcălit aproape 20 de ani”

admin_nec Duhovnicești

Pictor, eseist, desenator, editor, manager, ziarist…

Nu este numai un creator cu har, este, în primul rând, un catalizator spiritual, cultural, care nu contenește să pună și să-și pună întrebări surprinzătoare. Mai ales după decembrie 1989 a funcționat cât o instituție culturală. Este profesor la Universitatea Națională de Arte București, membru corespondent al Academiei din 2006. A participat la numeroase expoziții de artă, a ilustrat cărțile lui Nichita Stănescu, a uimit lumea cu descoperirile sale legate de chivotele ecumenice ale lui Petru Rareș și modelul lor ceresc.

Domnule Sorin Dumitrescu, ce v-a atras spre arta creștină?

Ştii cum e cu arta creștină, mai corect spus, cu icoana bisericească? Această așa-zisă artă creștină este o sublimă și imensă joacă cu focul. O rezumă extrem de plastic binecunoscutul cântec „Un elefant se legăna pe o pânză de păianjen…”.

Întrebare: Cine-i elefantul și cine-i pânza de păianjen, bunăoară, într-o icoană a lui Hristos? Răspuns: „elefantul” e Hristos – și sfinții Lui –, iar pânza de păianjen este trupescul atât de nevolnic și de friabil al imaginii, al reprezentării lui iconice prin linii și culori. Imaginea poate oricând ceda sub „greutatea” dumnezeiescului model.

Chestia, într-o icoană, e să-l faci pe Dumnezeu Omul „să se legene” fără ca imaginea să se rupă din pricina supraabundenței harului. Domesticirea acestei supraabundențe este tocmai treaba Duhului Sfânt, nevăzutul și promptul partener al iconarului.

De-asta fac icoane, ca elefantul să se legene fără să se rupă firul. Spre deosebire de evlavia religioasă, evlavia bisericească se trage din icoană. Se hrănește, ca la bizantini, dintr-o teologie a limbajului. Martoră este „teologia semiologică” a replicii părinților, elaborată cu prilejul gâlcevii icoanelor.

Când ați început să pictați icoane?

Din păcate, abia în jurul vârstei de 40 de ani! Dar întotdeauna cu un alt entuziasm, altul decât entuziasmul creativității curente. Te împinge să faci icoane o altfel de simțire, o simțire în fine, deplină, completă și îndrituită. Asceții o numesc simțire înțelegătoare. Fără ea, nu se pot face icoane adevărate.

Dintre toate distincțiile și premiile interne și internaționale, la care țineți cel mai mult?

Dacă printre premii pot fi socotite și decorațiile, cea mai dragă inimii mele, atâta câtă este, este „Crucea Casei Regale a României”, primită direct din mâna Majestății Sale Regele Mihai al României. Ziua acestei decorații de excepție este 26 martie a fiecărui an, ziua în care Carol I a devenit Rege al României.

Mai cenzurați viața politică?

M-am vindecat definitiv din clipa în care am înțeles subit viclenia: dracu’ te pune să faci un lucru bun, ca să nu-l mai faci pe cel foarte bun! Am fost păcălit aproape 20 de ani. Mulți ziariști continuă din orgoliu. Le crește inima când observă că lumea se uită la ei ca la Avram Iancu!

În media trebuie să te comporți ca ciobănescul mioritic. Nu e un câine deștept, în schimb, este lipsit de instinctul conservării. Nu părăsește nici mort beregata în care și-a vârât colții… Am constatat că acest curaj mă plictisește…

Ce se mai întâmplă pe la „Catacomba”? Ați abandonat-o cumva?

„Catacomba” mi-a fost luată, n-am abandonat-o… Jena pe mulți prin program și hărnicie. Devenise o instituție aproape națională; în şase ani am organizat peste 60 de expoziții. Fusese acreditată de Teodor Enescu drept galerie-pilot a Muzeului Național de Artă al României.

O inițiativă extrem de originală în raport cu tradiția cadrului muzeal și o premieră absolută europeană, dacă nu cumva chiar mondială. Un organism la fel de original ca Muzeul Ţăranului Român al lui Horia Bernea. După exmatricularea directorului Enescu, Muzeul a pornit boicotul, alăturându-se în scurt timp boicotului sistematizat practicat de celelalte invidii, în frunte cu cele ale societății închise a monologului „22”.

„Buna vestire”, de Sorin Dumitrescu

Până la urmă, am fost și noi alungați și din sediu și de pe piața de carte de aceeași iminență a acelorași amenajări care au surpat și Piața Universității. Guvernul Năstase ne făgăduise la schimb localul Muzeului Kalinderu.

De-abia a apucat să promită și a și fost destituit electoral. De atunci redutabila pinacotecă de circa o mie de opere, născută din jalea acestei prigoane, stă într-un depozit insalubru, iar „Catacomba” am pus-o în cui! Păcat! Acum, în același spațiu zac 3-4 pietre tombale brâncovenești.

Când a descoperit pictorul Sorin Dumitrescu credința și s-a inițiat atât de bine în tainele Bisericii?

Niciodată n-am fost străin de plaiurile credinței, numai că „dulcea pasăre a tinereții” are obiceiul să zboare pe cu totul alte meleaguri. Atât știu, că la începutul începutului a fost exemplul bunicii mele, la care, involuntar, m-am uitat cu coada ochiului.

Era bisericoasă, dar pe alt palier de timp, ca și Părintele Galeriu. Şi unuia, și altuia le plăcea mai mult la biserică decât acasă. Chestia e de sorginte tipic țărănească: bisericoasă nativ, evlavia țărănească a reușit performanța de a muta în ograda casei bisericescul credinței. Asta e adevărata credință, și nu religiozitatea căinței năvalnic doloriste.

Vă stânjenesc cumva adunările impresionante de la diferite evenimente religioase, unde lumea se calcă în picioare?

Desigur. Şi încă cum! N-au substanță autentic bisericească. Sunt enorme mitinguri religioase de import. Trebuie știut că miile de oameni care mergeau după Hristos nu reprezentau Biserica, ci poporul simplu, care reprezintă categoria cea mai instabilă a unui neam; acum te divinizează, mâine îți cere răstignirea!

Hristosul Bisericii este parohial, fiindcă El Însuși zice că acolo unde se află doi sau trei în numele Lui, acolo se află și El. N-a zis „acolo unde sunt 300-400 de mii, acolo voi fi și Eu”! Pe de altă parte, cred că Hristos este mai des în parohii decât în episcopii.

Să ne înțelegem, bisericile dărâmate de Ceaușescu au fost, de fapt, biserici fără viață parohială. Acesta este adevărul gol-goluț!

Cum vă explicați că 50 de ani de comunism n-au reușit să producă devieri sufletești ireversibile?

Nu e deloc sigur că n-ar fi ireversibile. Constat însă că rezultatul ororii totalitare este faptul paradoxal că am ajuns să ne comportăm în libertate la fel de bestial! Fiecare zi a cetățeanului român se mișcă între ticăloșie și frică, cu toate că în bisericile noastre se cântă cu foc „Cu noi este Dumnezeu. / Înțelegeți, neamuri, și vă plecați”!?

Cum s-a manifestat la dumneavoastră rezistența spirituală? „9+1” a fost rezistența?

Ducându-mă la biserică. Noul meu obicei a creat o mare satisfacție Securității statului. Dosarul meu, potrivit CNSAS, se închide în clipa în care urmăritorul meu îi cere colonelului său să suspende urmărirea subsemnatului, deoarece de o bună bucată de vreme aș fi absentat, chipurile, de la vernisaje, de la diverse evenimente publice, din restaurante ș.a.m.d.

Cum s-ar zice, aș fi stat cum le convenea: „liniștit și la locul meu”. În realitate, grație geniului pastoral al Părintelui Galeriu, trecusem cu toate catrafusele pe trotuarul celălalt, al credinței, al vieții cu miză bisericească. Ceva destul de antipatic multora.

În ce privește „9+1”, acesta n-a făcut decât să mimeze fecunda insolență a grupului artistic de tip occidental…

De ce credeți că Biserica Ortodoxă se implică așa de puțin în activități sociale, deși până în 1946 era o prezență activă în viața socială?

Fals. Abia acum sunt excedate filantropic parohiile! Or, în Biserică elanul filantropic e de sorginte mai cu seamă catolică. Înainte de toate, Tradiția ecumenică recomandă ca Biserica, în primul rând, să se roage și să introducă „relația” euharistică în lume. Este și caritabilă, dar nu în detrimentul pastorației și misionarismului.

În caz contrar, preoții ajung să aibă grijă de bătrâni sau de copii și să nu le mai pese de sfinți și de chipul acestora. Altminteri s-ar strădui mai întâi să le șteargă chipul batjocorit de pictori pe ziduri și să bage banii parohiei într-o iconografie măcar decentă.

Din când în când, la restaurări, mai apar picturi vechi în biserici, adevărate frumuseți. De ce majoritatea picturilor noi sunt hidoase?

Sunt hidoase pentru că preoții nu le văd hidoase. Iar credinciosul român vede ce vede „tata popa”! Şi cum ar putea vedea mizeria acestor reprezentări inculte un preot care nu a învățat la școala teologică a Bisericii nimic despre icoane, ci doar un snop de ziceri părintești și câteva generalități de manual?

Taman aceștia ajung să drămuiască „bănuțul văduvei”! Oare merită să mai adaug și faptul că instituțiile care l-au produs ca teolog au fost rânduite curricular după calapod protestant? Protestanții sunt cei care au alungat complet din lăcașuri icoanele, considerându-le, fără să clipească, blasfeme.

Cu toate astea, nimeni nu se sesizează. În bisericile noastre actuale, în pofida tradiției iconografice atât de strălucitoare, credincioșii ortodocși se roagă ca protestanții: ignorând zidurile și fiind indiferenți complet la ce e pictat pe ele. Sărmanii, ei zic că se roagă în duh!

Ce s-o fi ales din „fenomenul Pucioasa”? Ţin minte că ați reacționat la „misticismul” soților Zidaru…

Pentru mine, „fenomenul” a reprezentat derapajul mortal al unor mari artiști care promiteau mult. Au fost încercați de o ispită diabolică pe măsură, care ulterior a fost folosită politic și ideologic împotriva programului „Catacombei”. În parte, îi găsesc vinovați de suspendarea Galeriei „Catacomba”. Eu i-am iertat; să-I ierte și Domnul!

Ați fost prieten și cu Horia Bernea. Cum este valorificată moștenirea sa?

Greșiți, el este cel care a fost prieten cu mine, fiindcă el era cel care hotăra cine să-i fie sau să nu-i fie prieten. Vorba unei cunoștințe: n-avea coronare pentru orișicine! În ce privește moștenirea lăsată, grav mi se pare modul parțial în care i se administrează postum opera. În prezent, în România, 80% din opera lui Bernea este ținută sub obroc.

La fel, se pune la cale o „dezîmbisericire” a uimitorului muzeu pe care l-a ctitorit. Aceleași „urgențe gospodărești”, invocate la anularea Pieței Universității, Galeriei „Catacomba” sau Fundației Anastasia încearcă să justifice extragerea din contextul Muzeului Ţăranului Român a secțiunii Crucea, făcută de însăși mânuța ctitorului, partea muzeală care reprezintă esența și rezumatul întregului program.

Fără aceasta, întreaga gândire muzeală și-ar pierde fundamentul conceptual. De ce toate acestea? Din cauza lui Hristos!

Interviu de Petre Mihai BĂCANU

sursa: Timpul

Datoriile la banca Inauntru pazeste-te, afara pazeste-te

Articole pe același subiect

IMG_1532

Duhovnicești

Când sărutați icoanele sfinților, nu cereți numai, ci spuneți și un “mulțumesc”, un “te iubesc, pentru cele prin care ai trecut, sfinte al meu”!

IMG_9952

Duhovnicești

De câte ori trebuie să zică cineva „Doamne, miluieşte-mă!”, ca să-l miluiască Dumnezeu?

IMG_0334

Duhovnicești

Cel care nu iubește Biserica, cel care nu iubește Liturghia, să nu se amăgească el că se roagă.

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • mai 2025 (2)
  • aprilie 2025 (7)
  • martie 2025 (14)
  • februarie 2025 (17)
  • ianuarie 2025 (12)
  • decembrie 2024 (18)
  • noiembrie 2024 (14)
  • octombrie 2024 (2)
  • septembrie 2024 (14)
  • iulie 2024 (9)
  • iunie 2024 (5)
  • mai 2024 (6)
  • martie 2024 (1)
  • februarie 2024 (12)
  • ianuarie 2024 (15)
  • decembrie 2023 (9)
  • noiembrie 2023 (11)
  • octombrie 2023 (14)
  • septembrie 2023 (11)
  • august 2023 (2)
  • iulie 2023 (6)
  • iunie 2023 (14)
  • mai 2023 (3)
  • aprilie 2023 (15)
  • martie 2023 (28)
  • februarie 2023 (22)
  • ianuarie 2023 (14)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (4)
  • octombrie 2022 (18)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (8)
  • iulie 2022 (11)
  • iunie 2022 (3)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236