Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
11 februarie 2017

Duminica Fiului Risipitor, Luca 15, 11-32

admin_nec Uncategorized

ng102Această parabolă ne este cunoscută sub diferite nume, dintre care cel mai folosit este „parabola fiului risipitor”. Dar ea poate fi numită cu uşurinţă şi „parabola Tatălui milostiv” sau „parabola fiului pierdut şi regăsit” sau „parabola celor doi fii” şi multe alte nume. Însă cred că o putem numi şi „parabola emancipării”, a libertăţii. Şirul evenimentelor din viaţa fiului mai mic şi felul în care Iisus le descrie arată setea omului după libertate, după independenţă. Meditând această evanghelie suntem în faţa unui tablou atât de cunoscut: de câte ori nu am dat greş cu dorinţele noastre de independenţă?! De câte ori nu ne-am trezit că nu am făcut alegerea cea mai bună, deşi pentru moment părea atingerea unui ideal: să scapi de ochiul atotvăzător al părinţilor, al celor mai mari, al superiorilor şi de gura lor atotştiutoare. Cred că motivaţia fiului cel mic stă tocmai în această dorinţă de emancipare.

Dar, oare, ne putem întreba, era el constrâns de ceva în casa tatălui?! Nu se bucura de iubire, de respect, de libertate? Îi lipsea ceva?! Dovada iubirii Tatălui stă tocmai în faptul că-i împarte averea, îi dă partea sa de moştenire imediat ce-i cere acest lucru. Cu siguranţă nici nu-i lipsea nimic şi era o familie bună, bogată, pentru că reiese clar din evanghelie că era o familie cu mulţi servitori şi ştim că nu oricine îşi permitea acest lux. Însă el a vrut să fie în afara iubirii tatălui.

Iisus surprinde atât de bine efectele negative ale unei libertăţii alese în afara momentului potrivit şi în afara iubirii: nu avea motive să plece, pentru că tatăl îl iubea şi-l respecta. Şi pentru că totuşi a plecat, asupra lui s-au abătut toate nenorocirile: îşi risipeşte averea şi duce o viaţă destrăbălată, apoi începe să ducă lipsă şi devine dependent de oameni. Însă această dependenţă din urmă este și mai dureroasă pentru că devine dependent de oameni care nu-l iubesc aşa cum îl iubea tatăl său. Şi de aici începe un întreg proces de înjosire şi umilire la care se va vedea nevoit să se supună: a fost trimis să păzească porcii. Dar răul nu s-a oprit aici: a început să sufere de foame, nu mai avea nimic. Abia acum, în durerile foametei şi ale umilirii, şi-a dat seama de greşeala sa şi, spune Iisus, „şi-a venit în fire”, s-a trezit şi a înţeles că adevărata libertate nu e să fugi de iubirea tatălui, ci să stai cât mai aproape de ea: e mai bine să fii chiar şi argat lângă iubirea tatălui, decât să fii independent, stăpân, dar lipsit de orice iubire şi respect. S-a ridicat şi s-a dus cu acele cuvinte rămase memorabile pentru fiecare om păcătos: Tată, am păcătuit împotriva cerului şi împotriva ta; nu mai sunt vrednic să mă numesc fiul tău. Primeşte-mă ca pe unul dintre argaţii tăi. Aceste cuvinte trebuie să devină cuvintele noastre, sentimentul nostru, atunci când nu am înţeles slujirea în iubirea tatălui şi am preferat sclavia unei „libertăţi” a păcatului.

Nu cred că toţi oamenii trebuie să treacă prin această „risipire” pentru a se regăsi, pentru a ajunge la adevărata cunoaştere a propriei identităţi. Nu există două drumuri la fel pe calea convertirii: fiecare străbate drumul său, fiecare are modul său de a-şi găsi identitatea şi locul. Însă este adevărat că unora le este necesară această risipire pentru a se trezi, pentru a-şi veni în fire. Există unii oameni, obişnuiţi cu favorurile iubirii divine, care uită mai ales să mulţumească pentru această stare de bine. Ba mai mult, ajung să nu mai simtă iubire. Şi atunci au nevoie de această risipire pentru ca să-şi dea seama de valoarea iubirii.

Parabola aceasta poate fi rezumată şi în cunoscutele cuvinte: „abia când pierzi un lucru îţi dai seama cât de important era!”. Abia când rămâi fără Dumnezeu, fără sprijinul Său, îţi dai seama cât de fragil eşti şi cât de mult te ajuta prezenţa Domnului. Cred că veşnicii nemulţumiţi şi mofturoşi, plictisiţi de darurile vieţii (ca fratele mai mare), ar trebui să aibă parte de o astfel de risipire pentru a învăţa să preţuiască mai mult ceea ce au primit.

Însă legat de această risipire, trebuie să fim atenţi să nu o provocăm noi într-un timp nefavorabil. Pentru unii ea este fatală. Fiul risipitor s-a trezit, şi-a dat seama că a greşit şi a acţionat imediat. Însă alţii nu se mai trezesc niciodată şi rămân pentru totdeauna departe de casa tatălui. Preferă condiţia de slugă la străini şi de muritor de foame, decât să-şi recunoască greşeala şi să se întoarcă. Nu toţi ştiu să recunoască faptul că au greşit şi să ceară iertare. Fiul risipitor este un caz de risipire cu final fericit: şi-a venit în fire şi imediat a acţionat. Când a luat decizia a şi dus-o la îndeplinire. Însă cei mai mulţi risipitori nu mai ajung la astfel de decizii sau se întorc din drum… nu ajung să primească iertarea tatălui pentru că nu o cer.

Aşadar, risipirea nu este o etapă necesară pentru regăsire, dar unora le prinde bine, dacă reuşesc să-şi revină după experienţa falimentară a îndepărtării de casa tatălui.

Pe de altă parte, mă întrebam ce îi lipseşte fratelui fiului risipitor, care rămâne lângă tatăl său, dar se mâhneşte când fratele său este reprimit în familie?

 Acum îmi vin în minte o mulţime de virtuţi care-i lipsesc. Îi lipsesc curajul şi altruismul sau capacitatea de a se bucura pentru celălalt, iubirea, iertarea şi multe, multe altele. Pentru mine, fiul cel mare este imaginea omului supus, dar veşnic nemulţumit. Cel care murmură mereu în şoaptă, cârteşte în inima sa, dar nu are curajul să privească lucrurile în faţă şi să-şi susţină crezul cu voce tare.

Aşa cum ştim şi am simţit deseori în propria persoană, inima omului cunoaşte multe aspiraţii: cea mai înflăcărată e iubirea, însă cea mai duioasă e iertarea. Avem aceste capacităţi – de a iubi şi de a ierta – pentru că Dumnezeu a luat din ale Sale şi a pus în noi făcându-ne chipul şi asemănarea Sa. Însă fiului mai mare pare să-i lipsească cu desăvârşire această asemănare cu tatăl: nu are nici iubire, nici iertare.

El este imaginea omului veşnic nemulţumit de binele celorlalţi. El nu a ştiut să ierte. Este trist că josnicia omului poate merge până acolo încât se întristează de binele celuilalt! Pe drept cuvânt s-a spus: dacă aş avea de ales între fiul convertit şi fiul morocănos, aş alege să fiu şi eu risipitor şi să-mi recunosc greşeala, să simt mângâierea iertării. Decât să stai trist de binele celuilalt şi nemulţumit de faptul că unii au darul iertării, mai bine să greşeşti şi să ai puterea de a te întoarce şi a cere iertare.

Este trist că de cele mai multe ori în predicile sau comentariile asupra acestui text ne oprim prea puţin în dreptul dialogului de la final, între tatăl şi fiul cel mare. Finalul parabolei trebuie valorificat mai mult pentru că arată clar iubirea tatălui faţă de fiecare om: şi faţă de păcătosul care se întoarce, dar şi faţă de cel care se consideră drept în inima sa. Reacţia tatălui când fiul cel mare îl judecă şi-i reproşează că l-a tratat rău este plină de gingăşie: Fiule, tu întotdeauna eşti cu mine şi tot ce-i al meu este şi al tău. Trebuia, aşadar, să petrecem şi să ne veselim, pentru că acest frate al tău era mort şi a înviat, era pierdut şi a fost găsit! Aceasta nu ar fi trebuit să uite fratele mai mare: el este tot fiu, iar celălalt îi este frate, iar pentru un frate regăsit, recuperat, trebuie să te bucuri, nu să te întristezi.

Cum îi răsplăteşte Dumnezeu pe cei care îi rămân fideli? Reproşurile aruncate tatălui de fratele mai mare ar putea să ne ducă în eroare. El i-a spus: Iată, eu de atâţia ani îţi slujesc şi niciodată nu ţi-am călcat porunca, mie însă niciodată nu mi-ai dat măcar un ied, ca să petrec cu prietenii mei. Însă ne putem întreba: a cerut el vreodată un ied sau vreun lucru?! A cerut ceva şi nu a primit?! Dacă nu l-a refuzat pe fiul risipitor când şi-a cerut moştenirea, de ce l-ar refuza pe fiul cel mare?! Oare a îndrăznit el să se apropie de tatăl său şi să-i ceară ceva?! Cred că nu. A preferat să stea şi să aştepte, mulţumindu-se cu ceea ce venea de la sine, cu ceea ce viaţa îi scotea în cale. Unde să mai punem că, după ce tatăl le-a împărţit averea, nici măcar nu trebuia să mai ceară vreun ied. Putea să ia singur pentru că era moştenitor, cum i-a şi spus tatăl: tot ce este al meu, este şi al tău.

Tocmai aceasta este răsplata lui Dumnezeu pentru cei fideli: împlinirea rugăciunilor, a cererilor pe care i le facem şi care ne sunt de folos pentru mântuire. Este clar că Dumnezeu nu ne va da niciodată nimic din ceea ce știe că nu ne va apropia de mântuire. Însă, niciodată, dar absolut niciodată, nu ne va respinge vreo rugăciune care ne poate aduce ceva folositor pentru a ajunge la mântuire. Dacă nu a ezitat să-l dea pe propriul Său Fiu, Care a murit pentru noi, cum va putea să ne refuze vreo altă rugăminte?

Să nu uităm esenţialul: să cerem! Dar să cerem cu credinţă, ca şi cum am fi primit deja. Să cerem întotdeauna ceea ce ne este de folos spre mântuire şi să nu uităm ca rugăciunile noastre să conţină şi ceea ce ne-a învăţat Iisus: „Tată, facă-se voia Ta!” Şi dacă vrem ca totul să fie bine, atunci să ne bucurăm pentru cei care se convertesc, pentru fraţii noştri care revin în sânul familiei.

Doza homeopatică de moarte Frâiele părinteşti

Articole pe același subiect

F7433713-6E32-483F-A168-FC1E1FE6D09E

Duhovnicești, Uncategorized

BETLEEMUL

4B936ACC-16EC-4629-96F8-AABA93970756

Parohie, Uncategorized

Pregătiți de Nașterea Domnului 2020

77C1E3B1-54AB-41CD-A593-83A30BDDAB15

Uncategorized

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΥΜΝΟΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • martie 2021 (12)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236