Spania: Dumnezeu nu merge nici aici cu autobuzul
(…)
Pe model britanic
Sursa de inspiraţie pentru această campanie vine din Marea Britanie. La începutul lunii, 800 de autobuze din Anglia, Scoţia şi Ţara Galilor au fost tapetate cu afişele campaniei “Probabil că Dumnezeu nu există”, în valoare de aproape 160.000 de euro, în timp ce staţiile de metrou londoneze au fost împânzite cu citate din Albert Einstein sau Katherine Hepburn.
Acţiunea a fost organizată de Asociaţia Umanistă din Marea Britanie şi susţinută de marele om de ştiinţă Richard Dawkins, care a donat 6.000 de euro cauzei, potrivit BBC . Credinţa creştină le permite oamenilor să-şi pună viaţa într-o “perspectivă adecvată” spunea la acea vreme un purtător de cuvânt al Bisericii Angliei.
“Noi apărăm dreptul oricărui grup care reprezintă o poziţie religioasă sau filozofică de a-şi promova ideile prin canale adecvate. Totuşi, credinţa creştină nu implică să-ţi faci griji sau să nu te bucuri de viaţă.” Organizaţia Vocea Creştină a fost însă mai ofensivă, făcând plângere la Autoritatea pentru Standarde în publicitate pe motiv că afirmaţiile ateilor nu pot fi dovedite.
Dumnezeu nu există nici în Barcelona şi Madrid
Iniţiativa din Marea Britanie a fost anunţată încă din octombrie şi, o lună mai târziu, Asociaţia Umanistă Americană lipea deja afişe cu mesajul: “De ce să crezi într-o divinitate? Mai bine fii bun”. Tot pe model britanic s-au încins şi Asociaţia Ateilor şi Liber Cugetătorilor din Madrid şi cea a ateilor din Catalonia, care au pregătit luna aceasta afişe cu acelaşi slogan pentru autobuzele din Barcelona.
Cele două organizaţii au anunţat că vor ajunge şi în Madrid, pe 26 ianuarie, Valencia, Bilbao, Zaragoza şi Sevilia fiind următoarele pe listă, arată Catholic News Service . În anticiparea “autobuzelor ateiste”, o biserică evanghelică dintr-o suburbie a Madridului a lipit încă din decembrie un afiş pe unul din mijloacele de transport în comun, care îndemna: “Dumnezeu există. Bucuraţi-vă de viaţa întru Hristos”.
Protest înăbuşit în Australia
În timp ce ateii britanici sărbătoreau apariţia sloganurilor, colegii lor de crez australieni au fost îngrădiţi în iniţiativa de a lansa o campanie similară. Cea mai mare companie de publicitate outdoor din ţară, APN Outdoor, a respins fără să motiveze propunera de 16.000 de dolari a Fundaţiei Ateiste din Australia de a începe o acţiune naţională cu sloganuri ateiste, informează “Sydney Morning Herald”.
Printre acestea se numără îndemnurile “Dormiţi în dimineţile de duminică” şi “Sărbătoriţi raţiunea”. “Intenţia noastră a fost să demonstrăm publicului că există alternativă la religie, una raţională, rezonabilă şi demnă de luat în calcul”, a explicat preşedintele Fundaţiei Ateiste, David Nicholls.
APN Outdoor a refuzat să precizeze dacă printre clienţii companiei se află organizaţii religioase, însă Nicholls spune că unele autobuze din oraşul Adelaide au fost împodobite deja cu mesaje religioase de genul “Ioan 3:16”. “Este clar că Europa Occidentală, SUA şi Marea Britanie au legi mai bune decât noi când vine vorba de libertatea de exprimare”, a mai spus preşedintele ateilor australieni.
Sursă: Cotidianul.ro via Laurenţiu Dumitru