A crescut numărul reclamaţiilor la serviciile de telefonie şi Internet
În primul semestru al anului 2009, în Spania, a crescut cu 28,3% numărul reclamaţiilor, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008. Serviciul care a acumulat cele mai multe plângeri este telefonia mobilă.
Biroul de protecţie a Cosumatorilor din Telecomunicaţii, din cadrul Ministerului Industriei, Transportului şi Comerţului din Spania, a primit 15.864 de reclamaţii în primul semestru al anului 2009, cu 28,3% mai mult decât în 2008 (cu 12.366 de plângeri).
În 81,3% dintre cazuri, clienţii au avut câştig de cauză.
Pe companii, cele mai multe reclamaţii le-a înregistrat „Ya.com”, la telefonie fixă, acces la Internet şi pachete de date – şi „Yoigo”, la telefonie mobilă. Cele mai puţine au fost pentru „Telefonica”, la telefonie fixă, Internet şi pachete de date – şi „Vodafone”, la telefonie mobilă.
Serviciul cu cele mai multe reclamaţii a fost telefonia mobilă (39,7% din total), urmată de telefonia fixă (22,8%) , pachetele de date (19,8%) şi accesul la Internet (16,2%).
Reclamaţiile, în cifre:
• Firmele de telefonie fixă cu cele mai multe reclamaţii: Ya.com (7,18 la 10.000 de abonaţi), urmată de Tele2 (6,1), Jazztel (4,47) şi Orange (3,78).
• Companiie de telefonie fixă cu cele mai puţine reclamaţii: Telefonica (1,29 plângeri) şi Ono (2,28). Şi-au îmbunătăţit situaţia Tele2, Jazztel, Orange şi Ono; a scăzut calitatea serviciilor la Ya.com; Telefonica se menţine la acelaşi nivel.
• Firmele de telefonie mobilă cu cele mai multe reclamaţii: Yoigo (1,91), urmată de Orange (1,49) şi Movistar (1,31).
• Cel mai bine situată firmă de telefonie mobilă este Vodafone (0,82 plângeri). La toate companiile, cu excepţia Yoigo, a crescut numărul de reclamaţii faţă de anul trecut.
• În ceea ce priveşte accesul la Internet, cel mai mare număr de plângeri a fost pentru Ya.com (18,78), urmată de Orange (4,79), Tele2 (2,97) şi Jazztel (2,92).
• Cele mai puţine reclamaţii pentru serviciile de Internet au fost la Telefonica (0,44) şi Ono (1,20). Şi-au îmbunătăţit serviciile companiile Tele2, Jazztel, Ono şi Telefónica, în timp ce Ya.com şi Orange au pierdut din calitate.
• Pentru pachetele de date, rezultatele cele mai slabe au fost cele ale Ya.com (18,74 reclamaţii), Orange (8,57), Tele2 (6,13) şi Jazztel (4,02).
• Cele mai bune rezultate pentru pachetele de date aparţin companiilor Telefonica (1,22) şi Ono (2,38). S-au redus reclamaţiile la Ono, Jazztel şi Tele2 – şi au crescut cele ale Ya.com, Orange şi Telefonica, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
sursa: adevarul.es