Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
17 februarie 2012

Cum prosteşte tehnologia modernă

admin_nec Uncategorized

Evoluţia tehnologiei are efecte nefaste asupra noii generaţii. Elevii sunt depăşiţi de operaţii aritmetice simple, iar jumătate dintre adulţii tineri au abilităţi de calcul situate la nivelul unui copil de 11 ani.

 

Accesul permanent la tehnologia mobilă şi la internet influenţează modul de funcţionare a creierului, susţin cercetătorii americani şi britanici. Efectele, din păcate adesea negative, sunt cel mai vizibile în cazul elevilor şi studenţilor aflaţi astăzi pe băncile şcolii care, născuţi în era digitală, sunt în mare parte dependenţi de gadgeturi şi mediul online.

Mai exact, obişnuiţi să gândească internetul şi calculatorul pentru ei, deprinşi să primească informaţia de-a gata, „elevii digitali” au devenit incapabili să opereze calcule simple sau să memoreze şi să analizeze date, arată studii recente realizate de specialişti de la grupul de lobby în educaţie RSA, din Marea Britanie, şi de profesorii de la Universitatea din Carolina de Nord, SUA.

„Când are de rezolvat o operaţie de aritmetică elementară, şcolarul de azi întinde instinctiv mâna după telefonul mobil pentru a accesa aplicaţia «calculator», în loc să se gândească la problemă”, se arată în raportul „Rezolvând problema matematicii”, publicat de RSA şi înaintat guvernului britanic.

Matematica, eliminată din universităţi

Problema dependenţei de tehnologie şi modul în care ea afectează sistemul de învăţământ a fost evidentă atunci când mai multe universităţi din Marea Britanie au decis să elimine cursurile de matematică din programă pentru că studenţii s-au dovedit depăşiţi de dificultatea materiei. Mai grav, a avertizat RSA, este că nici profesorii n-au confirmat că ar fi capabili să rezolve probleme complexe, iar soluţia la îndemână a fost pur şi simplu renunţarea la disciplina respectivă, dar şi la materiile care necesită cunoştinţe matematice, ca de pildă economia, ştiinţele sociale sau psihologia.

Din nefericire, situaţia este la fel în majoritatea statelor europene, relevă o cercetare efectuată în 11 state din UE, citată de presa britanică. Astfel, potrivit studiului realizat pe 7.000 de subiecţi, aproape jumătate dintre adulţii tineri, de până în 30 de ani, au abilităţi de calcul situate la nivelul unui copil de 11 ani. De asemenea, 15,9% din europenii care au terminat cel puţin şcoala primară întâmpină greutăţi majore în descifrarea facturilor la utilităţi sau a etichetelor de pe produsele alimentare.

Cu mâna „lipită” de mobil

Nici România nu a scăpat de consecinţele neplăcute ale dependenţei de tehnologie. Mariana Rachieru (53 de ani), profesoară de matematică la o şcoală generală din Bucureşti, spune că cea mai dificilă sarcină a sa a devenit aceea de a-i convinge pe elevii din clasele V-VIII să renunţe la telefonul mobil în timpul orelor.

„Dacă ar putea, ar ieşi cu telefoanele şi la tablă. Când le dau extemporal, butonează calculatorul pe sub bancă în loc să-şi pună capetele la contribuţie. Le-am atras atenţia şi părinţilor, şi nu o singură dată, să nu-i mai lase pe copii cu tot felul de gadgeturi la şcoală, însă demersul meu s-a dovedit inutil”, povesteşte Mariana Rachieru.

De partea cealaltă este Cosmin Rotaru, elev în clasa a VIII-a la aceeaşi şcoală, care susţine că, dimpotrivă, tehnologia îl ajută să fie un şcolar mai bun. „Cu telefonul la îndemână nu mai pierd timpul cu socoteli simple, aşa că pot rezolva o problemă de matematică mai repede. La limba română e la fel: în loc să pierd câteva zile citind o carte, mai bine caut pe internet un rezumat de două pagini şi, în câteva minute, ştiu despre ce e vorba”, spune Cosmin.

Efort puţin, minte puţină

Specialiştii, însă, îl contrazic pe elevul de gimnaziu. „Ajutorul tehnologiei scade obişnuinţa cu efortul intelectual, solicitările cognitive fiind reduse. Elevul nu mai este deprins să memoreze multe informaţii pentru pentru că ele sunt mereu la îndemână. Astfel, este evitat studiul diverselor materiale, pentru că subiectele sunt deja sintetizate pe internet. Efortul asocierilor şi înţelegerea de ansamblu nu este solicitată de individ pentru că este deja extrasă şi concluzionată, singurul efort fiind acela de a căuta informaţia «gata preparată»”, este de părere psihologul Keren Rosner, din Bucureşti.

Specialistul explică şi de ce este matematica atât de importantă pentru dezvoltarea mintală a elevului. „Prin calcule matematice copilul exersează nişte scheme de corelaţie care sporesc capacitatea de memorare şi de aplicare a informaţiilor memorate. Cu cât înaintează în vârstă, copiii încep să înveţe prin testarea ipotezelor şi chiar limbajul este deprins prin acest mod. Aşadar, şi limbajul copilului va avea de suferit în urma acestei renunţări la analiză, calcul, forţarea memoriei, exerciţiu intelectual. Nu mă refer doar la cuvinte, ci la folosirea limbajului în crearea şi exprimarea gândurilor, ideilor, emoţiilor”, punctează psihologul Keren Rosner.

Fără calculator în şcoli

Ministrul Educaţiei din Marea Britanie, Nick Gibb, vrea să le interzică elevilor din clasele primare folosirea calculatorului la şcoală. Decizia vine în urma rezultatelor unui sondaj realizat la nivel internaţional care a arătat că britanicii sunt mult în urma altor naţiuni la capitolul abilităţi de calcul.

Să învăţăm cu RICAR

Cea mai eficientă tehnică de memorare a unui material scris s-a dovedit a fi metoda RICAR (Răsfoieşte, Întreabă, Citeşte textul, Aminteşte-ţi ideile principale, Recapitulează în gând), susţine psihologul Keren Rosner. „Dacă elevul nu practică această tehnică, el riscă să uite repede informaţiile acumulate la un moment dat. În plus, dacă nu există un fond de cunoştinţe condiţionate de o organizare riguroasă, vor apărea eşecuri de reactualizare a memoriei, situaţii în care soluţiile la problemele de zi cu zi vor fi din ce în ce mai greu de găsit”, precizează specialistul.

Generaţie ultramodernă, sistem învechit

Elevii născuţi în era digitală întâmpină dificultăţi de adaptare în sistemul actual de învăţământ, susţine americanul Marc Prensky, consultant pe probleme de educaţie şi autor al cărţii „Digital Natives, Digital Immigrants”. „Până să împlinească 18 ani, copiii din ziua de azi petrec, în medie, peste 10.000 de ore jucându-se pe calculator, trimit şi primesc peste 200.000 de e-mailuri şi mesaje instant, vorbesc la telefon aproape 10.000 de ore şi se uită la televizor mai mult de 20.000 de ore, în special pe MTV. În acelaşi timp, în cel mai fericit caz, petrec aproximativ 5.000 de ore citind”, scrie Marc Prensky, care încearcă să demonstreze că mintea unui „elev digital” funcţionează diferit faţă de cea a părinţilor săi, din cauza expunerii excesive la tehnologie.

Deşi creierul copiilor de astăzi funcţionează diferit – capacitate de analiză şi putere de memorare pe termen lung scăzute, dar un potenţial crescut de interpretare şi corelare a imaginilor în mişcare – sistemul de învăţământ a rămas la fel cum a fost creat pentru părinţii şi bunicii acestor elevi.

Jocul digital, noul „prof de mate”

Americanul Marc Prensky este de părere că problema este a sistemului, şi nu a şcolarilor. „«Copiii digitali» se descurcă mult mai bine cu informaţia în format electronic, decât cu cea pe suport de hârtie. Ei sunt la fel de inteligenţi şi de talentaţi ca părinţii lor, numai că mintea lor funcţionează altfel. Pentru a nu-i pierde definitiv pe aceşti copii, sistemul educaţional ar trebui să se adapteze lor şi invers. Există metode de învăţare prin intermediul jocurilor digitale, care au fost deja probate cu succes. Dependenţa de gadgeturi ar trebui folosită în avantajul acestor elevi”, afirmă scriitorul.

În acest moment, şcolile ignoră cu desăvârşire tehnologia, iar consecinţele se văd în abilităţile din ce în ce mai scăzute ale elevilor de a acumula informaţie prin metode clasice de studiu. Când au fost întrebaţi de Marc Prensky, în cadrul unui sondaj premergător redactării cărţii, elevii americani s-au declarat la unison dispuşi să accepte în sala de clasă noi tehnologii de studiu. „Singurul impediment este că mai trebuie să fie de acord şi şcolile”, punctează Prensky.

200 de mii de e-mailuri şi mesaje instant trimit şi primesc, în medie, copiii din ziua de azi până să împlinească 18 ani.

Apare pericolul de mediocritate prelungită

Atunci când tehnologia înlocuieşte gândirea un timp îndelungat, consecinţele negative ale acestui fapt vor afecta individul în mod definitiv, explică specialiştii.

„Saltul peste etapele fireşti ale cunoaşterii, definite de lectură şi învăţare, va conduce la diminuarea motivaţiei individului, la lipsa de curiozitate şi la o disponibilitate redusă de implicare în viaţa socială. Se va aplatiza dorinţa de autodepăşire şi competitivitatea elevului, care se va mulţumi cu informaţii standard, «prefabricate» de alţii şi postate pe internet. Ambiţia de a afla şi de a se evidenţia prin unicitatea interpretărilor va avea de suferit. Mediocritatea va absorbi tot mai mulţi elevi şi va genera tot mai mulţi adulţi blazaţi”, spune psihologul Keren Rosner.

Antrenamentul memoriei

Specialistul adaugă faptul că „lipsa de solicitare a memoriei, a cogniţiei, a voinţei, a perseverenţei şi a încrederii în cunoştinţele proprii şi în capacitatea de deducţie va împiedica o dezvoltare psihică armonioasă”.

„Cu cât materialul supus memorării este mai organizat, cu atât mai uşor va fi de accesat şi de reactualizat. Dacă elevul nu-şi însuşeşte cunoştinţele într-un mod corect, atunci nici nu va beneficia de avantajul acelor cunoştinte. Exersarea reactualizării informaţiilor este o modalitate de îmbunătăţire a memoriei care va dispărea dacă elevul nu se antrenează constant în procesul de învăţare. Practica mintală implică repetarea imaginară a deprinderii perceptual-motorii în absenţa mişcării”, conchide Keren Rosner.

„Saltul peste etapele fireşti ale cunoaşterii, definite de lectură şi învăţare, va conduce la diminuarea motivaţiei individului, la lipsa de curiozitate şi la o disponibilitate redusă de implicare în viaţa socială.”

Keren Rosner psiholog

sursa: adevarul.ro

„Să fie bătuţi şi trimişi în ţara lor!” Atac violent la adresa românilor din Spania Documentar – Inteligența, interzisă

Articole pe același subiect

Ziua de 11 mai 2022 a fost ultima filă din calendarul vieții pământești a Mitropolitului Ambrozie de Neapolis și Samaria, din Patriarhia Ierusalimului.

Duhovnicești, Uncategorized

Ziua de 11 mai 2022 a fost ultima filă din calendarul vieții pământești a Mitropolitului Ambrozie de Neapolis și Samaria, din Patriarhia Ierusalimului.

E4354C26-7B1E-4890-90B0-0C72484297CD

Uncategorized

Cel mai frumos coș împodobit de Paștile blajinilor

AB8FB9F3-6DF0-429B-A2AB-C13106BF270E

Uncategorized

Botezul Domnului

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • iunie 2022 (2)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236