Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
21 iulie 2012

Crestinul si politica

admin_nec Atitudine, Duhovnicești

Autor: pr. Constantin STURZU

Sa nu iubim cele rele ale lumii – coruptia, tradarea, nedreptatea etc. -, sa le infieram si sa ne delimitam clar de orice fel de practici nu doar necrestine, ci si ilegale, dar sa cautam ca demersul nostru sa fie facut cu Dumnezeu, in Duhul Sau.

 Zbaterile si dezbaterile de pe scena politica romaneasca din ultimele zile au suscitat numeroase luari de pozitie, inclusiv din zona blogosferei crestine. Si nu ma refer la site-uri de genul celor care amesteca, de-a valma, apararea credintei cu infierarea dusmanilor (reali sau inchipuiti) ai tarii, nici la cei care isi fondeaza orientarea politica pe elemente crestine care ar „legitima” o preluare a puterii si o exercitare a ei pe principii religioase. Deloc intamplator, s-a dovedit ca unul dintre realizatorii unor astfel de bloguri (culmea, cu foarte mare audienta) nu era decat un infractor urmarit de mai multa vreme pentru inselaciuni economice, care se ascundea, speriat de perspectiva de a-si asuma consecinta faptelor sale. Spun asta pentru a atrage, in treacat, atentia celor care se „informeaza” de pe astfel de bloguri sau site-uri alcatuite la adapostul anonimatului ca, oricand, mai pot avea mari surprize cu privire la identitatea si/ sau scopul real urmarit de cei care pozeaza in cavaleri ai crestinismului.

Nu la astfel de „(re)surse” crestine fac, asadar, referire, unde a devenit o obisnuinta (ruinatoare duhovniceste) de a amesteca politica si teologia. Ma refer in special la acele persoane care si-au asumat, dintotdeauna, in mod public statutul de crestin, dar cu decenta fireasca si, mai ales, fara a amesteca aceasta calitate fundamentala cu celelalte ipostaze sub care sunt cunoscute de opinia publica, mai ales cele de ordin profesional… Intre aceste luari de pozitie, de care aminteam la inceput, unele au fost mai temperate, fara a se plasa de partea vreunei tabere aflate in conflict, altele si-au spus opinia in mod apasat, in special intr-o anume directie. Nu are relevanta pentru tema articolului cum stau lucrurile din acest punct de vedere, de partea cui s-ar afla dreptatea (daca poate, in genere, cineva sustine ca stie unde se afla dreptatea intr-o disputa politica). Esentiala este o interogatie nascuta cu acest prilej, precum de fiecare data cand se atinge un varf de criza, anume: are dreptul/ obligatia crestinul sa se implice in politica?

Pentru a incerca sa creionam un raspuns la aceasta intrebare, as vrea sa ne intoarcem la perioada de inceput a crestinismului, la o lucrare datata undeva in secolul II sau III, numita Epistola catre Diognet. Am sa redau cateva fragmente din acest pretios document care sintetizeaza admirabil care este statutul la care ar trebui sa aspire orice crestin autentic: „Crestinii nu se deosebesc de ceilalti oameni nici prin pamantul pe care traiesc, nici prin limba, nici prin imbracaminte. Nu locuiesc in orase ale lor, nici nu se folosesc de o limba deosebita, nici nu duc o viata straina. (…) Locuiesc in orase grecesti si barbare, cum le-a venit soarta fiecaruia; urmeaza obiceiurile bastinasilor si in imbracaminte si in hrana si in celalalt fel de viata, dar arata o vietuire minunata si recunoscuta de toti ca nemaivazuta. Locuiesc in tarile in care s-au nascut, dar ca strainii; iau parte la toate ca cetateni, dar pe toate le rabda ca straini; orice tara straina le e patrie si orice patrie le e tara straina. (…) Locuiesc pe pamant, dar sunt cetateni ai cerului. Se supun legilor randuite de stat, dar, prin felul lor de viata, biruiesc legile. (…) Ca sa spun pe scurt, ce este sufletul in trup, aceea sunt crestinii in lume. Sufletul este raspandit in toate madularele trupului, iar crestinii in toate orasele lumii. Sufletul locuieste in trup, dar nu este din trup, crestinii locuiesc in lume, dar nu sunt din lume. Sufletul nevazut este inchis in trupul vazut; si crestinii sunt vazuti, pentru ca sunt in lume, dar credinta lor in Dumnezeu ramane nevazuta. Trupul uraste sufletul si-i poarta razboi, fara sa-i fi facut vreun rau, pentru ca-l impiedica sa se dedea placerilor; si lumea uraste pe crestini, fara sa-i fi facut vreun rau, pentru ca se impotrivesc placerilor ei. Sufletul iubeste trupul, desi trupul uraste sufletul; sufletul iubeste si madularele; si crestinii iubesc pe dusmanii lor. Sufletul este inchis in trup, dar el tine trupul; si crestinii sunt inchisi in lume, ca intr-o inchisoare, dar ei tin lumea. Sufletul nemuritor locuieste in cort muritor; si crestinii locuiesc vremelnic in cele stricacioase, dar asteapta in ceruri nestricaciunea.”

Sa iubim sau sa uram lumea?

Daca am parcurs cu atentie amplul citat de mai sus (sublinierile imi apartin), intelegem mult mai usor o serie de aspecte mai delicate vizand implicarea crestinului in viata politica. Pe de o parte, e foarte simplu de sesizat care dintre oamenii politici de la noi, care se declara a fi crestini (nu in sens doctrinar – cum e cazul crestin-democratiei, ci ca persoane), confruntati cu descrierea de mai sus, ar trece cu brio acest test. Va las dumneavoastra placerea de a-i descoperi. Pe de alta parte, reiese clar, din cuvintele adresate lui Diognet, ca si crestinii care nu sunt implicati efectiv in viata politica nu pot sta departe de treburile cetatii, nu se pot izola in mod autist de convulsiile sociale. Dar nici nu trebuie sa se afunde in cele ale lumii, ca si cum n-ar avea nadejde decat in cele trecatoare ale vietii, ca si cum ar pierde din vedere ca scopul vietii crestine nu este dobandirea puterii pamantesti, ci a celei duhovnicesti, prin care lumea nu este stapanita, ci biruita (in sens evanghelic – cf. Ioan 16, 33). Daca orice crestin are dreptul – si chiar datoria – de a practica o meserie nu doar spre a-si castiga, cu sudoarea fruntii, painea cea de toate zilele, ci si pentru a-si lucra talantul incredintat de Dumnezeu, implicandu-se astfel in viata economica, culturala, sportiva etc., inseamna ca el are aceeasi indreptatire de a se implica si in viata politica. Dar pana la ce limite?

Un prim raspuns la aceasta intrebare il ofera profesorul universitar Constantin Cucos, care, intr-un articol postat pe portalul doxologia.ro, remarca, pe buna dreptate, ca, in ceea ce priveste Biserica propriu-zisa, ca institutie, ea trebuie sa „sustina teorii, programe, principii politice, si nu oameni, grupari, partide politice”. Limitele sunt foarte limpede desenate aici in ceea ce priveste Biserica Ortodoxa si pe slujitorii ei, carora, de altfel, li se interzice orice fel de politica partizana, de felul celei mentionate in partea a doua a citatului (exceptiile, desi intens mediatizate, sunt nesemnificative prin comparatie cu atitudinea majoritatii reprezentantilor Bisericii). Dar credinciosul obisnuit, membru activ al Bisericii, dar fara o functie sacerdotala, cum si cat sa se implice?

Pentru a raspunde la aceasta ultima intrebare, vom apela la doua cuvinte ale Scripturii care vorbesc despre raportul – mai larg – pe care il poate avea crestinul nu doar cu viata cetatii, ci cu lumea in ansamblul ei. Din primul aflam ca „Dumnezeu asa a iubit lumea, incat pe Fiul Sau Cel Unul-Nascut L-a dat ca oricine crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica” (Ioan 3, 16). In cel de-al doilea, acelasi Apostol Ioan ne spune: „Nu iubiti lumea, nici cele ce sunt in lume. Daca cineva iubeste lumea, iubirea Tatalui nu este intru el” (1 Ioan 2, 15). Aparent e o contradictie intre aceste doua versete: mai intai ni se spune cat de mult iubeste Dumnezeu lumea, pe care, apoi, noua ni se cere sa nu o iubim! In realitate, conform unei talcuiri a Parintelui Dumitru Staniloae, Dumnezeu iubeste, intr-adevar, lumea, iar noi avem datoria de a-L iubi pe Dumnezeu, „departandu-ne” de lume, pentru ca, in felul acesta, sa ne intoarcem apoi catre lume si sa o iubim prin Dumnezeu, precum El o iubeste. Acelasi principiu trebuie aplicat si lumii politice. Sa nu iubim cele rele ale ei – coruptia, tradarea, nedreptatea etc. -, sa le infieram si sa ne delimitam clar de orice fel de practici nu doar necrestine, ci si ilegale, dar sa cautam ca demersul nostru sa fie facut cu Dumnezeu, in Duhul Sau. Adica nu cu ura, cu fetele desfigurate si cu pumnii indreptati catre cei pe care-i vedem ca intrupare a relelor mai sus amintite, ci cu atitudine cristica: fermi fata de pacat, dar atenti (adica rugatori) in permanenta cu persoana din fata noastra si la sansa pe care o are de a se indrepta, in orice moment. Altminteri, crestinii nu ar face decat sa se inscrie si ei in acest razboi al tuturor impotriva tuturor si sa alimenteze ura care parca umple tot mai mult spatiul vietii politice de dupa 1989.

sursa:  ziaruldeiasi.ro

Crestinul si politica (II) Civilizația lumii moderne este o cultură a căderii!

Articole pe același subiect

IMG_1532

Duhovnicești

Când sărutați icoanele sfinților, nu cereți numai, ci spuneți și un “mulțumesc”, un “te iubesc, pentru cele prin care ai trecut, sfinte al meu”!

IMG_9952

Duhovnicești

De câte ori trebuie să zică cineva „Doamne, miluieşte-mă!”, ca să-l miluiască Dumnezeu?

IMG_0334

Duhovnicești

Cel care nu iubește Biserica, cel care nu iubește Liturghia, să nu se amăgească el că se roagă.

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • mai 2025 (2)
  • aprilie 2025 (7)
  • martie 2025 (14)
  • februarie 2025 (17)
  • ianuarie 2025 (12)
  • decembrie 2024 (18)
  • noiembrie 2024 (14)
  • octombrie 2024 (2)
  • septembrie 2024 (14)
  • iulie 2024 (9)
  • iunie 2024 (5)
  • mai 2024 (6)
  • martie 2024 (1)
  • februarie 2024 (12)
  • ianuarie 2024 (15)
  • decembrie 2023 (9)
  • noiembrie 2023 (11)
  • octombrie 2023 (14)
  • septembrie 2023 (11)
  • august 2023 (2)
  • iulie 2023 (6)
  • iunie 2023 (14)
  • mai 2023 (3)
  • aprilie 2023 (15)
  • martie 2023 (28)
  • februarie 2023 (22)
  • ianuarie 2023 (14)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (4)
  • octombrie 2022 (18)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (8)
  • iulie 2022 (11)
  • iunie 2022 (3)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236