Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
12 martie 2016

Duminica Izgonirii lui Adam din Rai

admin_nec Uncategorized

12342387_1528947794087817_6232275836978445329_n14. Că de veţi ierta oamenilor greşealele lor, ierta-va şi vouă Tatăl vostru Cel ceresc; 15. Iar de nu veţi ierta oamenilor greşealele lor, nici Tatăl vostru nu vă va ierta greşealele voastre. 16. Când postiţi, nu fiţi trişti ca făţarnicii; că ei îşi smolesc feţele, ca să se arate oamenilor că postesc. Adevărat grăiesc vouă, şi-au luat plata lor. 17. Tu însă, când posteşti, unge capul tău şi faţa ta o spală, 18. Ca să nu te arăţi oamenilor că posteşti, ci Tatălui tău care este în ascuns, şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie. 19. Nu vă adunaţi comori pe pământ, unde molia şi rugina le strică şi unde furii le sapă şi le fură. 20. Ci adunaţi-vă comori în cer, unde nici molia, nici rugina nu le strică, unde furii nu le sapă şi nu le fură. 21. Căci unde este comoara ta, acolo va fi şi inima ta.

Postul Mare este perioada liturgică de patruzeci de zile al cărei scop fundamental este, dintotdeauna, acelaşi: un serios examen asupra stării noastre de viaţă, mărturisirea păcatelor şi luarea hotărârii de a elimina din viaţa noastră ceea ce Dumnezeu consideră păcat, luptând cu noi înşine, învingând omul vechi şi aducând la lumină omul cel nou.

De ce patruzeci de zile? Inspirată de exemplul lui Moise şi al lui Ilie care, după un post de 40 de zile au fost admişi să-L vadă pe Dumnezeu (Ex 24, 18; 1 Re 19, 8), dar mai mult, inspirată de retragerea lui Iisus în pustiu, pentru 40 de zile, înainte de începerea activităţii sale publice (Mt 4, 1-2), Biserica a adoptat această perioadă simbolică drept pregătire pentru sărbătoarea Paştelui. Numărul patruzeci [în timpul lui Noe potopul a durat patruzeci de zile şi patruzeci de nopţi (Gen 7, 17), patruzeci de ani a rătăcit poporul evreu prin deşert înainte de a intra în ţara promisă (Ex 16,35)], indică un timp de probă dar şi un timp de har, un timp privilegiat în care creştinii trebuie să vegheze şi să se roage, pentru a se putea asocia lui Hristos în lupta împotriva păcatului, făcându-se părtaşi, în acest mod, de biruinţa Sa. Este un timp liturgic sfânt, semn al unui timp de har care antrenează întreaga Biserică, atât pe cei care se pregătesc să primească botezul, cât şi pe cei care redescoperă vocaţia de creştin, în lumina pascală. În Biserica primară, această perioadă era ultima etapă de pregătire a catehumenilor, cei care urmau să primească botezul în noaptea de Paşti. Începând cu secolul al IV-lea, s-a manifestat tendinţa de a transforma aceste patruzeci de zile într-un timp de penitenţă şi de reînnoire pentru întreaga Biserică, prin practicarea postului şi a abstinenţei.

Cum trăim Postul? Practica duhovnicească a postului constă în privarea sau în cumpătarea nu doar faţă de mâncare, ci faţă de tot ce ar putea impiedica trăirea unei intense vieţi spirituale. Acum se cere o ascultare mai atentă a cuvântului lui Dumnezeu, o „anamneză”, o retrăire a Tainei Botezului, redescoperirea şi celebrarea Tainei Pocăinţei (Mărturisirii), participarea frecventă la Sfânta Liturghie şi intensificarea rugăciunii personale. Biserica propune ca acest timp să fie transformat într-un fel de „retragere spirituală” în care creştinul este invitat să se trezească din lâncezeală şi să dea un nou suflu credinţei sale. În acest timp de pregătire pentru cea mai frumoasă dintre sărbătorile creştine, Biserica este „înarmată” cu instrumente care fac vizibilă acţiunea lui Dumnezeu în drumul convertirii omului: postul, rugăciunea, milostenia. Aceste trei forme ale pocăinţei interioare a creştinului exprimă convertirea în raport cu sine, în raport cu Dumnezeu şi în raport cu ceilalţi. Ele aparţin, dintotdeauna, vieţii şi practicii Bisericii, răspunzând nevoii permanente a creştinului de a se converti, de a cere iertare pentru păcatele comise, de a cere ajutorul divin şi de a aduce laudă şi mulţumire lui Dumnezeu.

Practicarea postului, ca şi rugăciunea sau milostenia, nu reprezintă o noutate pe care o aduce Iisus-Domnul: experienţa religioasă a poporului lui Israel arată că postul era practicat ca o profesiune de credinţă în unicul Dumnezeu adevărat şi ca element necesar pentru a depăşi probele la care erau supuse credinţa şi încrederea în Dumnezeu. În Noul Testament, postul este prezentat ca mijloc de pocăinţă şi de înălţare spirituală. Iisus îi îndeamnă pe cei care postesc să facă lucrul acesta pentru Dumnezeu, nu pentru oameni (Mt 6, 16-18). În vechime, postul impus pentru această perioadă era atât de riguros încât, în secolul al cincisprezecelea, era încă în vigoare o lege care-i condamna la moarte pe măcelarii care vindeau carne în timpul Postului Mare. Însă, odată cu trecerea timpului, rigorile disciplinei postului au suferit o vizibilă relaxare.

„Rugaţi-vă neîncetat!” (1 Tes 5, 17). Pentru că nimic nu are valoarea rugăciunii; ea face cu putinţă ceea ce este cu neputinţă, uşor ceea ce este greu. Este cu neputinţă ca omul care se roagă să păcătuiască. Cine se roagă se mântuieşte cu siguranţă, cine nu se roagă se osândeşte cu siguranţă. „Mulţi oameni, rugându-se, nu se roagă!” pentru că inima şi viaţa lor nu sunt în armonie cu rugăciunea. Rugăciunea, înainte de toate, trebuie să izvorască din inimă şi abia apoi să se materializeze prin vorbe. Uneori nici nu este nevoie de cuvinte, pentru că dragostea, umilinţa şi curăţia inimii spun totul. Rugăciunea cere să faci linişte în jurul tău, este un fel de „tăcere în doi”. În timpul Postului Mare, în mod special în această perioadă, rugăciunea trebuie să facă parte din arsenalul de luptă împotriva omului vechi. Fără rugăciune, convertirea este imposibilă, aşa cum fără rugăciune faptele noastre sunt doar prestări de servicii. Pentru un creştin este important spiritul şi sensul care susţin o activitate. Rugăciunea şi acţiunea nu se contrazic, ci se întăresc una pe cealaltă. Încercările de a-i ajuta pe ceilalţi, intenţia de a face ceva bun pot fi lipsite de energie dacă nu sunt încadrate şi susţinute de rugăciune. Cel care uneşte rugăciunea cu faptele şi faptele cu rugăciunea, acela se roagă fără încetare. Numai astfel putem socoti realizabil principiul de a ne ruga fără încetare.

Milostenia. Săracii nu vor lipsi nicicând din această lume, de aceea deschide-ţi cu dărnicie mâna către fratele tău, către cel smerit şi sărac. „Cel ce are două haine să dea celui ce nu are şi cel ce are bucate să facă asemenea” (Lc 3, 11). Pomana faţă de cei aflaţi în nevoie, făcută din dorinţa sinceră de a ajuta şi cu multă discreţie, este o mărturie a iubirii frăţeşti, dar şi un lucru bine plăcut în ochii Domnului: „…milostenia ta să fie într-ascuns şi Tatăl tău, Care vede în ascuns, îţi va răsplăti ţie.” (Mt 6, 4).

Dintotdeauna cei săraci s-au bucurat de o grijă deosebită din partea Bisericii, care s-a inspirat din sărăcia lui Iisus şi din atitudinea pe care El a avut-o faţă de cei săraci (Mc 12, 41-44). Creştinul trebuie să fie capabil şi dispus să dăruiască, atunci este vorba de milostenie sufletească (a învăţa pe cei neştiutori, a sfătui pe cei în îndoială, a mângâia pe cei în întristare, a suporta cu răbdare pe cei dezagreabili), ca şi atunci când trebuie să facă fapte de milostenie trupească (a da de mâncare, a îmbrăca pe cei lipsiţi de îmbrăcăminte, a vizita pe bolnavi). Milostenia şi filantropia pot fi înăbuşite de zgârcenie, atitudine contrastantă cu vocaţia de creştin şi un motiv de nemulţumire şi de neîmpăcare personală. „Este în mine o nelinişte: e greutatea bogăţiilor pe care nu le-am dat „(Rabindranath Tagore). „Adevăr vă spun: tot ce nu aţi făcut unuia dintre aceştia mici, mie nu mi-aţi făcut! ” (Mt 25, 46).

10 sfaturi pentru un post binecuvântat!

De ce oare nu ne-am hotărî chiar acum să trăim acest Post al Paştilor cu o totală generozitate a inimii, minţii, sufletului, trupului şi emoţiilor? Să trăim aceste patruzeci de zile de binecuvântări ca şi cum ar fi ultimul Post al Paştilor pe care l-am avea de trăit! Viaţa este scurtă şi timpul zboară, iar ceasul nu merge niciodată înapoi. În cele ce urmează, vom oferi zece practici simple de post, astfel încât acest Post al Paştilor să fie într-adevăr cel mai bun pe care l-am trăit până acum. „Dacă auziţi astăzi glasul Domnului, nu vă împietriţi inimile…”

1. Rugăciunea. În loc să fim Marta, de ce nu am încerca în acest Post al Paştilor să o imităm pe Maria din Betania?! Ce făcea Maria în timp ce Marta se agita de colo-colo, frenetică şi iritată? Maria stătea pur şi simplu la picioarele lui Iisus, Îl privea şi asculta atentă cuvintele Lui, purta o discuţie prietenească şi iubitoare şi pur şi simplu Îl iubea pe Iisus. De ce să nu ne propunem în acest Post – imitând-o pe Maria din Betania – să ne rugăm ceva mai mult şi mai bine?!

2. Reconcilierea şi pacea. Dacă există în viaţa noastră o persoană faţă de care simţim amărăciune, resentimente, poate chiar ură, atunci Postul Paştelui este timpul cel mai potrivit să ne împăcăm. Să construim o punte şi să dărâmăm barierele! În cuvintele pe care le rostesc cu ocazia căsătoriilor, le spun noilor soţi care sunt cele mai importante trei expresii pe care trebuie să le înveţe: „Te iubesc!”, „Îmi pare rău!” şi „Te iert”. Postul Paştelui este timpul potrivit pentru a arunca drojdia veche şi stricată şi a ne reînnoi relaţiile sociale!

3. Pocăinţa. Iisus spune clar şi fără echivoc: „de nu vă veţi pocăi, toţi veţi pieri la fel.” Să renunţăm la ceva care ne place, de dragul lui Dumnezeu şi pentru mântuirea sufletelor! Spunând „Nu” sinelui, spunem „Da” invaziei lui Dumnezeu în inimile noastre! Să-i cerem Duhului Sfânt să ne lumineze să facem renunţările cele mai plăcute Domnului!

4. Biblia, Cuvântul lui Dumnezeu. În timpul sfintei perioade de Post al Paştelui, Biserica ne îndeamnă cu căldură să avem cu adevărat foame de Cuvântul lui Dumnezeu. Iisus răspunde la prima ispită a diavolului astfel: „Omul nu trăieşte numai cu pâine, ci şi cu orice cuvânt care iese din gura Domnului”. Să ajute Domnul ca în acest Post al Paştilor să fim motivaţi de meditarea zilnică a Cuvântului lui Dumnezeu! Să citim, să medităm, să contemplăm, să ne rugăm şi să acţionăm – punând în practică noile înţelesuri pe care le-am primit. Aceasta va avea ca rezultat transformarea vieţii, aşa cum afirma Sf. Ap. Pavel: „Nu mai sunt trăiesc eu, ci Hristos trăieşte în mine”.

5. Milostenia. Postul Paştelui este timpul dăruirii, în special către cei săraci, bolnavi, marginalizaţi şi respinşi de societate. „Orice faceţi pentru cel mai mic dintre fraţii Mei, Mie mi-aţi făcut.”

6. Cei trei ‘T’. După milostenie, să ne facem o examinare a propriei vieţi sub următoarele trei aspecte şi să vedem unde şi cum putem dărui: „Dăruiţi până când doare!” Timpul! Să dăruim altora din timpul nostru. Să începem de acasă, fiindcă întotdeauna bunătatea începe de acasă. Talentele! Cu toţii avem diferite talente. Postul Paştelui este timpul potrivit în care să ne învingem lenea şi să muncim sârguincios ca să ne cultivam talentele pe care ni le-a dăruit Dumnezeu. Mai bine să ne epuizăm decât să ruginim! Tezaurul! Dacă avem în exces sau mai mult decât ne trebuie mâncare, îmbrăcăminte, bani, să oferim şi iarăşi să oferim! În persoana celor săraci, lui Iisus Hristos Îi dăruim!

7. Bucuria. Să fim plini de bucurie! Să încercăm să ne implementăm acronimul din limba engleză J. O. Y. (= bucurie): J de la Jesus (Iisus); O de la others (ceilalţi); Y de la you (tu)! Dacă îl punem pe Iisus Hristos pe primul loc, pe ceilalţi pe locul al doilea şi pe ultimul loc suntem noi înşine, atunci vom trăi bucuria Sfântului Duh şi aceasta se va revărsa asupra tuturor celor pe care îi vom întâlni!

8. Liturghia şi Împărtăşirea duminicală. De departe cea mai bună modalitate în care putem trăi Postul Paştelui este să fim cât mai aproape cu putinţă de Iisus, Domnul nostru. La Sfânta Liturghie şi la Împărtăşanie nu numai că suntem aproape de Iisus, dar Îl şi primim în adâncul fiinţei noastre, chiar în locaşul sufletului nostru. Să mergem aşadar la Sfânta Liturghie şi la Împărtăşanie cu intenţiile noastre, dar în special pentru iertarea păcatelor şi prevenirea acestora. De ce a suferit Iisus în Patima Sa? Ca să ne arate abisul iubirii Sale pentru toată omenirea şi pentru fiecare dintre noi în parte. Să oferim Sfânta Liturghie şi Împărtăşania pentru repararea greşelilor din trecut, atât ale noastre cât şi ale familiei noastre.

9. Să ne învingem propriul demon. Toţi avem propriul nostru punct slab, din cauza căruia putem cu uşurinţă să cădem. Dar avem şi propriul nostru demon care ne atacă – mergând adesea exact spre punctul nostru slab. Să căutăm şi să găsim locul unde ne atacă cel mai tare. Putem privi de exemplu la păcatele capitale şi să vedem unde găseşte la noi demonul o portiţă. Lăcomia? Pofta trupească? Zgârcenia? Mândria? Lenea? Mânia? Invidia? În timpul Postului Paştelui suntem cu adevărat soldaţi înrolaţi în armata Împăratului Hristos. Este timpul să luptăm împotriva demonului nostru personal, cu forţa lui Iisus Hristos. Noi suntem slabi, dar Domnul este puternic. Nimic nu e cu neputinţă pentru Dumnezeu!

10. Sfânta Fecioară Maria şi Postul Paştelui. Să ne apropiem mai mult de Maica Domnului, mijlocitoarea noastră. Să revedem filmul lui Mel Gibson „Patimile lui Hristos”, în care apare semnificativ rolul Sfintei Fecioare Maria. Să ne străduim să trăim aceste zile sfinte ale Postului Paştelui cu inima îndurerată şi curată a Maicii Domnului, şi privind totul prin ochii ei.

În concluzie, dragii mei, dacă vom trăi aceste sugestii cu generozitatea sufletului, acesta va fi cel mai sfânt dintre toate Posturile trăite de noi până acum. Vom trăi astfel taina pascală în toată plenitudinea ei – suferind şi murind cu Iisus, astfel încât să putem să ajungem cu El la slava Învierii!

De dragul Tău – Costache Ioanid Sfântul şi Marele Post

Articole pe același subiect

IMG_1881

Parohie, Uncategorized

Cel mai frumos coș împodobit de “Paștile blajinilor” (2025)

E7043FB7-4460-41B2-9AD9-F6D85708DF6C

Program, Uncategorized

PROGRAMUL LITURGIC PAROHIAL ÎN SĂPTĂMÂNA PĂTIMIRILOR DOMNULUI ȘI CU PRILEJUL PRAZNICULUI SFINTEI ÎNVIERI

IMG_6310

Parohie, Uncategorized

“Raiul cel închis, azi iar s-a deschis!” Rugă, poezie şi colind la Naşterea Domnului 2024 în comunitate

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • iunie 2025 (3)
  • mai 2025 (2)
  • aprilie 2025 (7)
  • martie 2025 (14)
  • februarie 2025 (17)
  • ianuarie 2025 (12)
  • decembrie 2024 (18)
  • noiembrie 2024 (14)
  • octombrie 2024 (2)
  • septembrie 2024 (14)
  • iulie 2024 (9)
  • iunie 2024 (5)
  • mai 2024 (6)
  • martie 2024 (1)
  • februarie 2024 (12)
  • ianuarie 2024 (15)
  • decembrie 2023 (9)
  • noiembrie 2023 (11)
  • octombrie 2023 (14)
  • septembrie 2023 (11)
  • august 2023 (2)
  • iulie 2023 (6)
  • iunie 2023 (14)
  • mai 2023 (3)
  • aprilie 2023 (15)
  • martie 2023 (28)
  • februarie 2023 (22)
  • ianuarie 2023 (14)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (4)
  • octombrie 2022 (18)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (8)
  • iulie 2022 (11)
  • iunie 2022 (3)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236