Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
27 decembrie 2016

Nașterea lui Hristos să devină nașterea noastră!

admin_nec Uncategorized

004205De fiecare dată când scriu despre Nașterea Domnului mă încearcă o anumită temere de a nu mă repeta. Cu toții asistăm la un paradox: de fiecare dată, în Biserică, trăirile ne sunt, deopotrivă, repetitive și pline de prospețime, de altfel ca tot ceea ce ține de liturgic. Tot așa ar trebui să fie și cuvintele rostite sau scrise despre lucrurile dumnezeiești. Pe de altă parte, acest eveniment din istoria mântuirii noastre este atât de major, atât de esențial, atât de plin de taină, încât oricând ar trebui să fim capabili să spunem ceva despre el cu sinceră și implicată simțire, în încercarea noastră de întrezărire a necuprinsului dumnezeiesc. Din fericire, cum ne spune Sfântul Efrem Sirul, „Întâiul-Născut ne-a deschis praznicul Său ca pe o vistierie” (Imnul Nașterii 5, 8).

Am ales, de această dată, să fiu confesiv, pornind de la o nouă experiență din atât de iute trecătoarea mea viață. Mi‑a dăruit Dumnezeu în miez de toamnă o nouă nepoțică. Încercând să fiu de oarece ajutor, m‑am dus și am stăruit mai mult la locul acestei dăruiri. Am stat îndelung cu Anna în brațe, până la opt săptămâni. Lucrul acesta nu mi se întâmplase nici cu copiii mei, nici cu ceilalți cinci nepoți. Nu avusesem atâta disponibilitate în ceea ce privește timpul. Când lucrezi, te întâlnești cu pruncul pentru câteva ore, seara. Iar la începutul pornirii în viață este mai mult treaba femeilor să se ocupe de el. Rolul și implicarea bărbaților vor crește puțin mai târziu. Și, în fapt, nici femeile nu dispun de foarte mult timp, deoarece au atâtea altele de făcut, pentru ele și pentru cei de lângă ele.

Lângă cel care‑și începe drumul în această viață

A sta cu un prunc de câteva săptămâni în brațe este o trăire greu de transmis. Aparține și nu aparține acestei lumi. Există un fel special de comunicare, la un alt nivel al ființei. Pruncul poartă nostalgia pântecelui matern. Acum, în comunicarea cu el, căldura trupului exprimă cel mai apropiat căldura sufletului. Este o comunicare subtilă și intensă, cu nuanță apofatică. De fapt, la o privire introspectivă atentă, constatăm că rămânem întreaga viață cu această nevoie și cu dorul negrăit al unei astfel de co­mu­nicări. De aici, poate, o țintă fi­nală, precum „sânul lui Avraam”. Acum, la început de tot, pruncul doarme mult și se trezește aproape numai ca să sugă. Își semnalează nevoile printr‑un plâns încă extrem de delicat, mai mult un scâncet, un limbaj sublimat care este numai al vârstei acesteia. Viața implică suferințe de la pornire. Cea a nașterii în primul rând, dar, în continuare, cele ale viețuirii. Foamea doare, colicii dor. Probabil și altele…

Privirea unui prunc este încă cea din peștera maternă. Iată, pântecul ca peșteră, ca Betleem! El ne vede ca prin ceață sau, cum frumos se exprima Apostolul, „prin oglindă, ca‑n ghicitură”  (1 Corinteni  13, 12). Trebuie să treacă un timp până când el să deslușească obiectele lumii înconjurătoare, să le descopere cu necontenită uimire.

Purtând în brațe firea noastră

Ținându‑l îndelung în brațe, tu încerci totuși să‑i prinzi privirea. Beneficiezi de distanța potrivită și de un unghi de vedere privilegiat. El îți apare mai mare decât este și mai limpede grăitor cu chipul. Căci este încă atât de pur, foarte aproape de Chipul după care este făcut. Când te depărtezi, te uimești de cât de mic și de plăpând este. Ce sentiment minunat ai când el se liniștește la sânul tău, la căldura trupului tău, și ce neliniște te cuprinde când nu se petrece așa! Creșterile de la o zi la alta sunt imperceptibile, dar, totuși, dacă ești atent, le observi cum apar și se instalează tot mai evident. Privirea, surâsul, gânguritul… capătă consistență și destinație. Începe o căutare tot mai accentuată a comunicării personale conștiente. Este o fascinație extraordinară, irezis­tibilă, într‑un prunc. De altfel, cum se poate observa cam în orice pui de vietate. Ea ne vine mai întâi din minunea alcătuirii lor, minune a unei Creații continue…, apoi, din puritatea și neajutorarea lor, însă, la prunc, în mod sigur și pentru că o taină nesfârșită răzbate din el. Toate promisiunile unei lumi împlinite și mântuite sunt acolo, în pruncul abia născut. Caracterul personal al celui de curând venit pe lume ne apare încă învăluit într‑o taină densă. Nădejdile ce‑l însoțesc ne sunt mari, dar nedeslușite. Cum erau și odinioară, la cei din lumea Vechiului Testament, îndreptățite de faptul că Îl așteptau pe Hristos, Cel îndelung prorocit în Scriptură. Dar iată că le avem și noi, chiar și după Întrupare, pentru că ele sunt sădite în noi dintotdeauna și pentru totdeauna. Întrebarea majoră care se naște este cum vom păstra această taină, cum o vom crește, cum o vom ajuta să sporească, ce moștenire spirituală îi vom transmite ca să ajungă la Limanul izbăvirii. Singuri nu putem realiza mare lucru, avem nevoie de ajutorul lui Dumnezeu.

De la fragilitate spre robustețe veșnică

Ceea ce trăim și simțim noi în proximitatea prelungită a unui nou‑născut ne poate apropia de trăirea și sentimentul care ne pot fi induse de întâlnirea cu Pruncul Hristos, cu Cel care a existat istoric și cu Cel care rămâne veșnic, în Pruncia Lui, supraistoric. Starea Lui la naștere era la fel de precară ca a oricărui alt prunc, iar nevoia Lui de ocrotire poate și mai mare, căci forțele răului erau întețit îndreptate împotriva Lui. A fost expus morții din prima zi! Incredibil pentru Unul Fiu al lui Dumnezeu, Unul Domn al nostru! Mi‑aduc aminte cum Ioan Alexandru ne atrăgea atenția la cursurile sale de ebraică veche că abel abelim se poate traduce nu numai prin deșertăciunea deșertăciunilor, ci și prin fragilitatea fragilităților. La origine, abel înseamnă abur, (ră)suflare. Deșertăciune este numai un înțeles figurativ, derivat. Pruncul Iisus și, într‑un fel, alături de El, orice prunc întrupează tocmai această fragilitate maximă. Este însă acea fragilitate care, cum remarca și Andrei Tarkovski, înseamnă viață, care dă putere, care ajută să supraviețuiești. Fragilitatea firului de iarbă, pe care nu‑l doboară nici cele mai mari furtuni. Chenoza este acum la maximul ei. Părintele Dumitru Stăniloae era mereu uimit de subtilitatea teologică a poporului român, de sensibilitatea și delicatețea lui, când spune în colinde despre micul Iisus că n‑avea „scutece de înfășat și hăinuțe de‑mbrăcat”. Avea nevoie de ocrotire. Este de luat aminte la multiplele inserări ale îngerilor spre ocrotirea Nașterii, intervenții premergătoare și intervenții consecutive ei. Se creează o mare alianță a îngerilor cu smeriți oameni aleși, o împreună-lucrare pentru salvarea Pruncului Emanuel. Arhanghelul Gabriel i‑a apărut lui Zaharia ca să‑i vestească că Elisabeta îl va zămisli la vârstă înaintată pe cel care avea să deschidă calea Domnului (Luca  1, 11‑20), apoi Fecioarei Maria, aducându‑i Bună Vestire (Luca  1, 26‑38). Un înger al Domnului i‑a apărut în mai multe rânduri lui Iosif în vis ca să‑l îndemne să nu o părăsească pe Maria, însărcinată în chip minunat de la Duhul Sfânt (Matei  1, 20), ca să‑l avertizeze să fugă în Egipt spre salvarea vieții Pruncului (Matei  2, 13), iar mai târziu, ca să‑i vestească posibilitatea reîntoarcerii în patrie (Matei  2, 19‑20). Un înger al Domnului L‑a vestit pe Hristos păstorilor (Luca  2, 9‑13). Mulțime de îngeri („oaste cerească”!) se pogoară să‑L slă­vească în cântări pe Pruncul sfânt, abia născut, și să cheme oamenii la bună voire între ei (Luca  2, 13‑14). Comunicarea între cer și pământ este acum maximă. „Coborât‑a, coborât/ Dumnezeu pe‑acest pământ”, s‑au pogorât și îngeri în voios alai. Totul este însă amețitor de ascensional. Aspiră spre cer! Noaptea Nașterii este noapte de priveghere. Privegherea îngerească se însoțește cu privegherea ome­nească (Sfântul Efrem Sirul, Imnul Nașterii 21, 4). Numai Pruncul, în puritatea‑i absolută, ve­ghează dormind liniștit, încălzit de răsuflarea cu mireasmă de fân a unui bou și a unui măgăruș.

Spre o naștere din nou

Îndelung stând eu cu prunca în brațe, am avut o mică revelație. Mi‑am zis că de aici, de la Naștere, ar trebui să înceapă nu numai orice teologie (avem cuprinse în ea toate dogmele creștine), ci și orice filosofie. De aici să pornească toate discuțiile savante despre spirit și materie, ființă și existență, credință și rațiune, persoană și devenire, religie și morală, frumusețe și relație umană, bine și rău, spațiu și timp etc. Orice știință și orice conștiință. Orice politică ce se vrea demnă de numele ei originar, privind grija responsabilă pentru cele ale polisului. Sintetic, orice început de cunoaștere să fie racordat la Naștere, ea însăși un nou Început bun, răscumpărând și confirmând primul Început bun, pus prin Facere.

Există o Naștere obiectivă, istorică, și o Naştere subiectivă, anume împroprierea acelei Nașteri de către fiecare dintre noi. Hristos Se naște pentru fiecare în parte, și fiecare „avem parte” de Nașterea Sa. Parte care este una cu întregul! Nașterea este în toate ale ei și a noastră. Până ce Hristos nu Se naște în noi, nașterea nu ne este deplină. În chip mistic, dacă vrem, dacă ne străduim, putem fi și peșteră, și magi crai de la Răsărit, și stea, și îngeri, și păstori, și bou și măgar, ba chiar și maică, împreună cu Maica Sfântă.

În brațele Pruncului care ne‑a renăscut la Viață

Nașterea este de un realism nesfârșit, la culme și pe culme, dar felul în care s‑a petrecut acoperă nepotolita noastră nevoie de poveste. Doar suntem veșnic copii ai lui Dumnezeu! Pentru noi, cei din acest spațiu geografic și spiritual, Nașterea este legată de zăpadă, de imaculat, de „necălcat de picior de om”, de un blând feeric, învăluitor. De maximum de întuneric și de lumina ajunsă sâmbure, care pornește să crească izbăvitor. Este multă copilărie în Nașterea noastră. Dar oare nu la copilărie ne îndeamnă Hristos (Matei  18, 2‑6)? Și câtă paradisiacă frumusețe! În treacăt fie spus, dacă binele îl pot aprecia și animalele, la nivelul lor…, omul este singura ființă care poate aprecia frumusețea și care, într‑un fel nobil, este dependentă existențial de ea. Și asta pentru că este făcut după chip și asemănare: frumos și întru înfrumusețare!

Nașterea lui Hristos ar trebui să devină propria noastră Naștere. Spre aceasta, de mare ajutor ne pot fi pruncii noștri, de vom ști să‑i privim ca atare. Sfântul Efrem Sirul vede o legătură directă între Pruncul Iisus și orice prunc de pe lumea aceasta: „Ca prunc era Cel ce alcătuia pruncii”  (Imnul Nașterii  4, 170). Să‑i ținem în brațe ca și cum L‑am ține pe El, și atunci pe El Îl vom ține. Îl vom ține și ne va ține! „Care bucurie/ Și la voi să fie/ De la tinerețe/ Pânâ la bătrânețe!”

Costion Nicolescu

Sursa: ziarullumina.ro

27 decembrie 2016: La mulţi ani, Ştefania-Teodora şi Andreea-Lorena Ninge sub broboada mamei!

Articole pe același subiect

Încheierea cursurilor școlii parohiale 2022-2023

Uncategorized

Încheierea cursurilor școlii parohiale 2022-2023

7CC11200-79BB-47A8-82BB-6F9C483B3B68

Uncategorized

Despre simplitate

8AB04C7F-AC83-409D-8D87-741A55226B8C

Parohie, Uncategorized

Icoana Vimatarissa în comunitatea noastră!

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • septembrie 2023 (11)
  • august 2023 (2)
  • iulie 2023 (6)
  • iunie 2023 (14)
  • mai 2023 (3)
  • aprilie 2023 (15)
  • martie 2023 (28)
  • februarie 2023 (22)
  • ianuarie 2023 (14)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (4)
  • octombrie 2022 (18)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (8)
  • iulie 2022 (11)
  • iunie 2022 (3)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236