Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
14 august 2017

Puterea regeneratoare a numelui

admin_nec Uncategorized

Umberto Eco, căutând viitorul printre urmele trecutului, constată că „din trandafir a rămas doar numele”, dând cuvintelor valoare paradigmatică. Cartea sa „Numele trandafirului” a primit diverse interpretări, fiecare cu o anume îndreptăţire – de la aceea poliţistă la cea teologică sau filosofică. Derizoriul timpului nostru a expediat-o pe nesimțite în uitare, fără a da răgaz să luăm aminte la mesaj, un îndemn la acea „trezvie” atât de necesară omului cum spun Sfinții Părinţi. Mai spun Părinții Sfinți că viclenia demonilor este atât de mare încât vin în tot alte cete ca să convingă omul că o fac anume să-i alunge pe primii şi zicând că ei sunt cei adevărați. Derizoriul propriu timpului nostru a expediat cartea cunoscutului scriitor italian în uitare, fără a da răgaz să luăm aminte la mesajul ei. Aşa se întâmplă când ne împropriem cultura „de consum”, când corectitudinea politică nivelează totul, spoliind de valoare omul şi făptuirile sale. Rămân doar numele ca semn de rezistenţă şi o speranţă în persistenţa lui.

Mănăstirea unde se petrece acţiunea nu avea lipsă de nimic, toate erau spre prisos, până şi ­imensa bibliotecă în care era tezaurizată înţelepciunea lumii. Prin toate, abația voia să etaleze „temeinicia şi invincibilitatea Oraşului lui Dumnezeu”. Altfel spus, după celebrele cuvinte ale lui Leibniz, trăiau în cea mai bună lume dintre cele posibile. Dar…
Ca de niciunde, se petrece o crimă, urmată de altele într-un lanț parcă fără sfârşit, iar făptaşul şi mobilul actelor rămân învăluite în ceaţă. Urmând un fir al Ariadnei, se descoperă că toate semnele crimelor urmau un traseu ce ducea la Apocalipsa Sfântului Evanghelist Ioan. La un moment dat este incriminată Biblioteca, înțeleasă ca un labirint, astfel încât tezaurul său să fie apărat cu străşnicie şi doar cei iniţiaţi să ajungă a se hrăni cu tainele ei. Cum poate fi biblioteca un criminal? Ceva ştiau comuniştii din moment ce instituiseră restricţii foarte severe asupra cărţilor, care mergeau până la libertate.

Acum se folosesc metode mai subtile şi mai rafinate ca manifestare, dar la fel de barbare ca esență. Din toate spre perpetuare rămâne doar „numele” ca legământ spre conținutul de viaţă pe care l-a avut cândva şi ca o sămânţă în aşteptarea timpului prielnic încolţirii. Până atunci, dacă vreodată fi-va, rămâne numele… Așa se face că din trandafir, simbol al iubirii şi al urcușului duhovnicesc îndeosebi, purtând frumusețea raiului, rămâne un cuvânt, un nume… dar unul care însă, prin semne, orientează spre noi structuri de gândire. E locul să amintim că Umberto Eco este autorul unui Tratat de semiotică de referinţă.

Aici este o posibilă cheie a romanului, folositoare şi pentru timpul nostru – unul al deconstrucţiei şi derizoriului. Maratoniştii „noului” ar trebui să ia aminte, iar cei ce idealizează trecutul să vegheze fiindcă acolo sunt semnele căderii. Știm că Dumnezeu nu ne va lăsa şi, cerându-I ajutorul, nu vom fi bătuți, dacă Îl ascultăm făptuitor şi nu învăluindu-ne în slavă deșartă. Spunea Ecleziastul că o vreme e urmată de alta contrară ei, dar că în toate Domnul a pus veşnicia. Numele este anume o amprentă a veșniciei, un semn care descifrat păzește de rătăcirile dintr-un posibil glosar… globalizării. În el se află, nu odată, un destin ce-şi așteaptă împlinirea sau recunoașterea, iar gol de conţinut seamănă cu acele butoaie goale rostogolite pe autostrăzile informaţionale. Un semn deloc întâmplător al zilelor noastre este evoluția societății informaționale, care duce spre societatea cunoaşterii şi, ca necesară încununare, a conştiinţei.

În avalanşa de concepte ce aminteşte de medievala ceartă a universaliilor se evidențiază o nevoie vitală de a păstra cele „ziditoare” din „nume” ca o taină fiind­că ravagiile secularizării tind să asocieze zidirii efemeritate. Asta nu înseamnă, nici pe departe, de pildă, respectarea unui ritual repede glisând spre un ritualism. Ritualul presupune intrarea într-un ritm cosmic stabilit de Cel ce toate le-a făcut cu înțelepciune, cu o finalitate prielnică îndumnezeirii. El cuprinde şi rugăciunea stăruitoare de taină, cum făcea bătrâna de care vorbea Mircea Vulcănescu vorbind lui Cioran despre sfinţii români care nu erau atunci în calendare. Ei au sfinţit pământul care îi mărturiseşte, cum o fac „sfinţişorii” de la Aiud, între care şi autorul „Dimensiunii româneşti a existenţei”. Ne-a lăsat un testament: „Să nu ne răz­bu­nați”, care spune totul despre acest gânditor-martir. Sunt cuvinte ale vieţii dătătoare de viaţă şi avem datoria să le cinstim memoria. Nu de răzbunare are nevoie viitorul, ci de gândul ca mărturisire că viaţa şi opera sunt semnul iubirii care „nu cade niciodată”, al păcii pe care ne-a dat-o Hristos Biruitor al lumii. Însuși S-a rugat Părintelui Ceresc ca apostolii şi cei care le vor urma să fie păziţi „în numele” Său: „Sfințește-i pe ei întru adevărul Tău; cuvântul Tău este adevărul” (Ioan 17, 17).

Privind înapoi, constatăm că ceea ce lipseşte contemporaneităţii, dimpreună cu smerenia, este pocăinţa, singura care ne apropie de Împărăţia cerurilor. Ea dă „numelui” splendoarea vieții, pre­schimbând căderea în urcuş, neascultarea în ascultare făptuitoare, ura demolatoare în iubire ziditoare. Ea preschimbă şi învăţătura din cărţi în înţelepciune a traiului de fiecare zi, nu după zisa deşartă a fariseilor, ci după „cuvântul cu putere multă” dat nouă de Biruitorul lumii.

Elena Solunca Moise

13 august 2017 – Picnic la Boca del Asno (Segovia) Prohodul Maicii Domnului

Articole pe același subiect

F7433713-6E32-483F-A168-FC1E1FE6D09E

Duhovnicești, Uncategorized

BETLEEMUL

4B936ACC-16EC-4629-96F8-AABA93970756

Parohie, Uncategorized

Pregătiți de Nașterea Domnului 2020

77C1E3B1-54AB-41CD-A593-83A30BDDAB15

Uncategorized

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΥΜΝΟΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • ianuarie 2021 (11)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236