Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
13 iulie 2019

Comunicare și taină

admin_nec Uncategorized

Fără doar și poate, tehnologia face parte din viața noastră și, de cele mai multe ori, lucrează și trebuie să fie în folosul omului. Nu ne putem închipui organizarea și funcționarea mijloacelor de transport aeriene și terestre fără ajutorul programelor electronice sau o zi din viața noastră fără a apela la comoditatea și necesitatea pe care ne-o oferă device-urile, care tind parcă să suprime inițiativa și fantezia umană în împlinirea lucrurilor cotidiene. Din punct de vedere teologic, libertatea omului este absolută și nimeni, nici chiar Dumnezeu Creatorul, nu o poate anula sau influența. De aceea, cu atât mai conștienți trebuie să fim de valoarea noastră în societate, mai responsabili și mai implicați în a controla aceste mijloace de comunicare, nu de a fi controlați de ele.

Se discută tot mai mult despre atacuri cibernetice, care pot fi cu greu contracarate și ale căror consecințe nu pot fi evitate și ne revoltăm cu toții, chiar și nespe­cialiști în domeniu, dar nu realizăm că noi facem de bună voie acțiunea de a da informații, în mod indirect, în mediul on-line, care până la urmă țin de intimitatea noastră, de taina persoanei noastre.

Mirajul mediului on-line s-a transformat pe nesimțite într-o patimă, foarte greu conștientizată. Încolțește astfel în mintea omului mândria, satisfăcută din plin pe nenumăratele rețele de socializare existente. Astfel, viața noastră devine o carte deschisă pentru întregul mapamond, căci o fotografie sau un gând, odată postate, poate ajunge în câteva secunde în cel mai îndepărtat colț al lumii. Metoda, ca modalitate de informare, nu este în sine un lucru rău, problema intervine când nu putem demarca linia de unde începe taina persoanei. Am ajuns să transmitem în mod public sentimente și acțiuni destinate exclusiv unei singure persoane. Oare nu dorim să fim văzuți, apreciați și cata­logați în funcție de ce transmitem, și atunci poate și conținutul mesajului este fabricat cu grijă, cosmetizat astfel încât să primească cât mai multe like-uri? Apare aici neiertătoarea sabie cu două tăi­șuri ce-și arată o față a neîncrederii totale vizavi tocmai de un mesaj care poate că este retușat și neconform realității sau fața unei încrederi oarbe, fără putință de probare, care de multe ori a dus la tragedii. De ce, de exemplu, scuzele unui părinte adresate copilului, care pe o perioadă a fost privat de dragostea și să zicem o mai slabă prezență a acestuia din cauza unui proiect care l-a solicitat trebuie exprimate public, în mediul on-line, unde nu doar adresantul are acces? Ne­greșit că are loc aici o conștien­tizare, materializată în final chiar cu o părere de rău, dar acțiunea în sine ar fi avut efectul maxim scontat doar printr-o întâlnire față către față, atunci mintea ar fi coborât în inimă și relația umană ar fi fost pe primul plan. Psihologia ne răspunde că avem nevoie de aprecieri, dar teologia creștină ne învață că binele făcut nu trebuie să aștepte răsplată. „Pentru că nu cel ce se laudă singur este dovedit de bun, ci acela pe care Domnul îl laudă” (II Cor. 10, 18), „iar cel ce se laudă, în Domnul să se laude”  (II Cor. 10, 17).

Ne-am întrebat vreodată care este procentul acțiunilor negative sau care ne dezavantajează ima­ginea, care sunt publicate cu intenție de către persoanele să­vârșitoare? Tindem să fim mereu în centrul atenției și să atragem aprecieri pozitive, în așa manieră încât, dacă terții nu o fac, transformăm noi persoana a III-a sg. în pers. I sg. și vorbim astfel de­spre noi ca și când cineva ne-ar prezenta. Așa a apărut conceptul „Selfie”. Acest termen, de origine engleză, a fost declarat în noiembrie 2013 de către Oxford English Dictionary ca fiind cuvântul anului. În limba engleză, este un derivat de la „self” + sufixul -ie, „self” însemnând „persoană/individualitate, individ/egoism/egocentrism”. Selfie este o fotografie autoportret, realizată digital, cel mai des pentru a fi postată pe rețele de socializare.

Se vorbește chiar despre Generaţia Selfie, care este o realitate, poate chiar un „fenomen”, o adevărată îepidemie” de narcisism și reflexul unei societăţi pline de vanitate, măcinată de nevoia de a fi în atenţia celorlalţi, de a îmbunătăţi imaginea de sine, de a se cunoaşte prin opiniile celorlalţi, punând accentul pe ideea de a plăcea oamenilor și nu lui Dumnezeu.

Un celebru jurnalist american, Will Storr, observa, în legătură cu selfie-urile şi cu Generaţia Selfie, că a devenit esenţial un fel de perfecţionism social, în sensul că îceea ce sunt eu depinde semnificativ de ceea ce gândesc eu că ar putea gândi ceilalţi despre mine”. Psihologii susțin că selfie-urile, în general, ar exprima nevoia de extrovertire, care, pe termen lung, poate să producă efecte negative, în sensul nepotrivirii dintre clișeu şi realitate, ceea ce poate duce spre depresie.

Au fost identificate de către mass-media occidentală și specialiştii în marketing digital şi comunicare niște nișe, precum Generația Selfie, Generaţia Z, K, care includ un anumit tip de tendinţe, valori sau pseudovalori prin care se definesc tinerii societăţii contemporane. Generaţia Z, Digital Intuitives, IGeneration sau „nativii digitali”, ar cuprinde tinerii atașați în mod excesiv de smartphone, cu ajutorul căruia afirmă (postează) tot ce-i defi­nește. Sunt pasionaţi de YouTube, de experienţe inedite, convingerea lor fiind că diversele rase şi religii pot coexista, motiv pentru care sunt numiţi şi pluralişti.

Generaţia K, potrivit scriitoarei Noreena Hertz, tinde să înglobeze şi Generaţia Z  şi se caracterizează, pe de o parte, prin pasiunea pentru tehnologie și nou, dar în plan afectiv este marcată negativ, de anxietate, generată mai ales de teama de viitor, de neîncrederea în instituţiile tradiţionale, de singurătate. Generaţia Selfie este conceptul care îi înglobează pe toţi aceşti tineri, care, dincolo de un posibil narcisim, par a fi călăuziți de deviza: „Do it yourself”. O generaţie care, în mare parte, neagă tradiționalismul in­s­tituționalizat și vrea să-şi con­-s­truiască destinul altfel decât li se recomandă de către părinţi, școală sau stat, relaţionările fiind în mare parte pe reţelele sociale, unde funcţionează deviza „Made by me, my selfie and I”. Aceasta generează acea atitudine egocentristă și lipsită de teomorfism, conform căreia putem să facem totul singuri, fără ajutorul Creatorului, anulându-se astfel pre­zența tainei  în viața cotidiană a fiecăruia dintre noi.

Concluzionând, am putea spune că în această lume virtuală este esenţial, ca persoană, indiferent de vârstă, să ştie că selfie-ul perfect nu există, că e o iluzie să încerci să oferi imaginea perfectă despre tine, atât timp cât nimeni nu-i perfect, să nu faci din dorinţa de expunere publică o obsesie, spre binele personal şi al celorlalţi și nu în ultimul rând trebuie să căutăm în noi înșine, dar și în cei de lângă noi, chipul lui Dumnezeu care se manifestă în mod tainic, unic și personal. Așadar, trebuie accentuată taina ca mod de viețuire în Hristos și Biserică, să eludăm falsa și superficiala comunicare și să nu uităm că scopul nostru este să facem lucruri bine plăcute lui Dumnezeu, nu oamenilor.

Daniela Lazăr

Sursa: ziarullumina.ro

„Îţi doresc destul!” Libertate, egalitate, fraternitate și secularism

Articole pe același subiect

F7433713-6E32-483F-A168-FC1E1FE6D09E

Duhovnicești, Uncategorized

BETLEEMUL

4B936ACC-16EC-4629-96F8-AABA93970756

Parohie, Uncategorized

Pregătiți de Nașterea Domnului 2020

77C1E3B1-54AB-41CD-A593-83A30BDDAB15

Uncategorized

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΒΑΣΙΛΙΚΟΣ ΥΜΝΟΙ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • ianuarie 2021 (11)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236