Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
20 iunie 2020

Recurs la puritatea copiilor sau o educaţie către Împărăţia cerurilor

admin_nec Uncategorized

La frământarea Apostolilor cu privire la cine este mai mare în Împă­ră­ția cerurilor, Învățătorul și Domnul răspunde prin chemarea la Sine a unui prunc și așezarea acestuia în mijlocul ucenicilor (Matei 18, 2). „După părerea mea – scrie Sfântul Ioan Gură de Aur în Omilii la Matei -, Hristos a pus în mijloc un copil, un copil foarte mic, lipsit de toate patimile cele rele. Un astfel de copil nu-i mândru […]”. Prin urmare, centralitatea copilului în viața creștină este dată de Însuși Mântuitorul nostru Hristos și întărită de Sfinții Părinți. Copi­lul-prunc, adus în mijlocul apostolilor, ca pildă vie, rezumă calea evanghelică spre Împărăția cerurilor: „Adevărat zic vouă: De nu vă veți întoarce și nu veți fi precum pruncii, nu veți intra în Împărăția cerurilor” (Matei 18, 3). Simplitatea și smerenia pruncului sunt virtuți prin care omul matur capătă loc de frunte în viața veșnică cu Dumnezeu. În acest sens și răspunsul exact la cererea ucenicilor este: „Cine se va smeri pe sine ca pruncul acesta, acela este cel mai mare în Împărăția cerurilor” (Matei 18, 4). În aceleași Omilii, Sfântul Ioan Hrisostom ne spune: „Nimic nu egalează smerenia! De aceea Hristos le și aduce adeseori aminte ucenicilor de această virtute; și când i-a adus în mijlocul lor pe copii […]”. Mântuitorul merge chiar mai departe și se identifică cu omul-prunc, spunând că „cine va primi un prunc ca acesta în numele Meu, pe Mine Mă primește” (Matei 18, 5), cu cores­pondență până la Dumnezeu
Tatăl, Care Și-a trimis Fiul în lume (Marcu 9, 37; Luca 9, 48).

„Toți oamenii au fost cândva copii, […] dar doar câțiva dintre ei își mai amintesc”, spune Antoine de Saint-Exupéry, autorul celebrei povestiri Micul prinț. Copilul, copilăria uimesc pe tot omul în general, iar Părinții Bisericii, marii poeți și scriitori, plecând de la esențialul evanghelic, niciodată nu au trecut cu vederea ceea ce înseamnă frumuseţea şi nevinovăţia copilului și a copilăriei. „Unde ești, copilărie, / Cu pădurea ta cu tot?”, se întreba Mihai Eminescu, iar Nichifor Crainic preciza că „dorul de copilărie, pe care îl cântă cu atâta insistență poeții, e nostalgia după candoarea unui rai pierdut” și „numai cine cunoaște copilul înțelege cât de mult s-a depărtat de puritatea cu care a venit pe lume și simte ridicându-se din adâncul ființei lui dorul de a redeveni copil” (N. Crainic, Copilărie și sfințenie).

Dimineața vieții este perioada care corespunde copilăriei omului, când toate sunt curate și pline de nădejdea bunelor împliniri. Între starea copilului-prunc și starea de sfințenie sunt multe asemănări. Tot filosoful și profesorul de teologie Nichifor Crainic a reflectat adânc la această temă, vorbind despre „principiul înnoirii lumii prin copil” și despre aceeași stare de sfințenie pe care o împărtășesc atât sfântul, cât și copilul botezat. Astfel, „pruncul botezat e un sfânt, iar sfântul pe culmea cea mai
înaltă a virtuții realizează copilăria paradisiacă”.

Copilul e o temă cu totul deosebită și la marele romancier Dostoievski, care, numai prin câteva cuvinte, reușește să spună mult despre copil, anume că, „dacă a rămas ceva în lumea noastră care să ne amintească de frumusețea raiului, e frăgezimea frunzelor de primăvară, e ciripitul păsărelelor și ochii copiilor. Dați-mi pe toată viața ochii unui copil și nu voi mai vedea altceva decât lumina fericită a raiului dumnezeiesc”.

În lumea aceasta, copilul este un „cetățean al Raiului”, așa cum noi cei mari trebuie să devenim. Textul liturgic nu face abstracție de copil. Slujba Înmormântării pruncilor face referire la pruncia Mântuitorului Hristos. Dumnezeu-copilul este un laitmotiv al acesteia. Când Domnul, în rânduiala Sa nepătrunsă, îngăduie chemarea prun­­cilor mai devreme în Împă­răția cerurilor, aceștia nu sunt de plâns, întrucât sunt deplin pregă­tiți pentru întâlnirea cu Mântuitorul Hristos, Care, în cazul omului-prunc, nu are ce să judece. Pe cât de mare pricină de întristare este moartea unui copil pentru părinți și cei dragi, pe atât de mare e bucuria pruncului plecat, care moștenește viața de veci. „Pruncul a lăsat pământul și sânul maicii sale, dar a primit Canaanul cel veșnic și sânul lui Avraam” (Panihida).

Toți părinții duhovnicești au acordat o deosebită importanță celor mici, ei înșiși viețuind asemenea copiilor. Despre Sfântul Serafim de Sarov, care iubea în mod aparte copiii, se spune că, atunci când se ascundea în pădure de oamenii care îl căutau, nu i se mai dădea de urmă decât dacă era strigat de glasurile copiilor.

Adesea, copiii au o deosebită putere binefăcătoare asupra adul­ților, reușind chiar și printr-un simplu zâmbet să-i însenineze pe cei mari. Privirea și zâmbetul unui copil pot fi un adevărat panaceu, un prilej de bucurie, iar cel care le primește poate nădăjdui că, în adâncul său, încă se mai găsește ceva care să rezoneze cu inocența copilului, pentru că altfel nu s-ar realiza corespondenţa, adică pruncul nu i-ar zâmbi. Ce frumos ar fi dacă s-ar putea zâmbi oricărui om ca unui copil! Copilul e simplu, nu se pierde în interpretări și sensuri complicate precum omul matur. Gândirea de copil pornește dinspre inimă spre minte, copilul „cugetând” mai mult cu inima decât cu mintea. Tocmai de aceea este spontan, dezinteresat, primește zâmbetul străinului, se manifestă cu bucurie și simplitate sfântă. „Frăgezimea naturii lui neatinsă încă de arșița patimilor din lume […], neprihana de crin a inimii lui fac din această ființă un înger în trup, destinat parcă numai zâmbetului și bucuriei fără sfârșit” (N. Crainic).

Mintea copilului este transparentă, încă nu este duplicitară ca în cazul omului păcătos, a cărui minte dublată poate fi simbolizată de limba în două vârfuri a șarpelui, ca viclenie sau vorbire în doi peri (arhid. Ioan Caraza). Astfel, copilul rămâne „o ființă morală prin generozitatea spontană, nedeliberată, ce se revarsă din inima lui ino­centă către lume” (N. Crainic).

Uneori, chiar la necuvântătoare se poate observa un alt comportament față de copil, pe care nu-l atacă și, în unele situații, chiar îl apără. Din aceasta se poate înțe­lege că, în copil, animalul întreză­rește acel chip de stăpân paradisiac pe care îl slujea în grădina Ede­nului, așa cum Dumnezeu îi rânduise lui Adam. Apoi, simbolic vorbind, plânsul copilului-prunc, dincolo de faptul că este o cale de comunicare cu adulții, ca o limbă primară, „vorbită” de toți nou-năs­cuții, poate fi o mărturie a pruncu­lui care, într-adevăr, e speriat sufletește de lumea în care tocmai a intrat și care nu rezonează cu el. Prin plâns, care uneori poate de­ranja, s-ar putea spune și că pruncul exprimă toate nedesăvârşirile omului mare. De asemenea, lacrimile copilului mic pot aduce aminte de „starea lacrimilor”, ca treaptă de rugăciune spre care sun­tem chemați. De altfel, copiii sunt teologi nu prin scris sau vorbit, ci prin felul lor de a fi care îi apropie de Dumnezeu. Pentru cei mari, însăși prezența copiilor sau joaca cu aceștia poate fi o terapie, așa cum scrie Dostoievski: „Contactul cu copiii e așa de înviorător […]. Apropierea lor îți vindecă sufletul […]. Pentru mine nu există fericire mai mare decât să mă pot refugia cât mai des la tovarășii mei, iar aceștia au fost întotdeauna copiii” (Idiotul, vol. I).

Mulți dintre părinți pot da mărturie despre pruncii lor care, atunci când dorm, adesea zâmbesc, despre ei spunându-se că văd îngeri, iar „îngerii lor, în ceruri, pururea văd fața Tatălui […]” (Matei 18, 10). Copilul-prunc este un creștin desă­vârșit, iar în general, toți copiii sunt mai apropiați de adevărul viețuirii în credință decât omul de lume. Savantul și pedagogul român Simion Mehedinți ne asigură că nu există copil rău, ci numai copil în care încă nu s-a descoperit darul, lucrare ce presupune jertfa răbdării din partea părinților și a oricărui educator, în general.

Ionuţ Daniel Barbu

Sursa: ziarullumina.ro

Copilăria în era digitală. Internetul, o lume a fericirii? Izolarea și singurătatea

Articole pe același subiect

IMG_1881

Parohie, Uncategorized

Cel mai frumos coș împodobit de “Paștile blajinilor” (2025)

E7043FB7-4460-41B2-9AD9-F6D85708DF6C

Program, Uncategorized

PROGRAMUL LITURGIC PAROHIAL ÎN SĂPTĂMÂNA PĂTIMIRILOR DOMNULUI ȘI CU PRILEJUL PRAZNICULUI SFINTEI ÎNVIERI

IMG_6310

Parohie, Uncategorized

“Raiul cel închis, azi iar s-a deschis!” Rugă, poezie şi colind la Naşterea Domnului 2024 în comunitate

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • iunie 2025 (3)
  • mai 2025 (2)
  • aprilie 2025 (7)
  • martie 2025 (14)
  • februarie 2025 (17)
  • ianuarie 2025 (12)
  • decembrie 2024 (18)
  • noiembrie 2024 (14)
  • octombrie 2024 (2)
  • septembrie 2024 (14)
  • iulie 2024 (9)
  • iunie 2024 (5)
  • mai 2024 (6)
  • martie 2024 (1)
  • februarie 2024 (12)
  • ianuarie 2024 (15)
  • decembrie 2023 (9)
  • noiembrie 2023 (11)
  • octombrie 2023 (14)
  • septembrie 2023 (11)
  • august 2023 (2)
  • iulie 2023 (6)
  • iunie 2023 (14)
  • mai 2023 (3)
  • aprilie 2023 (15)
  • martie 2023 (28)
  • februarie 2023 (22)
  • ianuarie 2023 (14)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (4)
  • octombrie 2022 (18)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (8)
  • iulie 2022 (11)
  • iunie 2022 (3)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236