Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
28 octombrie 2014

„Desfrâul virtual” și „văduvele de calculator”

admin_nec Uncategorized

índice„Prețul infidelității virtuale este dat de prăbușirea relațiilor reale, de pierderea credinței și a dragostei, la fel ca în cazul unei relații reale extraconjugale. Dorința este aprinsă de imaginație. Această virtualitate a calculatorului demonstrează, din punct de vedere tehnologic, ceea ce părinții Bisericii au numit visare și nălucire. Și nu e vorba de născocirile artistice. Mitropolitul Antonie de Suroj scrie astfel: „Lumea lui Dumnezeu este o lume a realității. Lumea diavolului este lumea viselor și a irealității, deși toate par foarte accesibile. Noi suntem atotputernici, mândria noastră este satisfăcută, suntem orice vrem, doar să nu fim ca în realitate. Suntem curajoși și puternici, deși, nu am făcut nimic. Dormim, dar lumea realității le aparține celor care priveghează.”

Omul crează un univers fantomatic, alternativ, pe care îl umple de el și în care se cufundă total, așezându-se pe sine în locul Creatorului. Plecând din lumea lui Dumnezeu în lumea iluzorie, noi ne pierdem libertatea interioară și ne dedăm robiei patimilor. Păcatul se face nu doar prin acțiuni, ci și „virtual”, prin gânduri și sentimente. Să medităm puțin asupra frazei care caracterizează Taina Căsătoriei. Aceasta a fost pronunțată de Dumnezeu în Rai și repetată de Mântuitorul în timpul vieții Sale pământești: Pentru aceasta, va lăsa omul pe tatăl său și pe mama sa și se va lipi de femeia sa și vor fi amândoi un trup (Facere 2, 24; Marcu 10, 8).

Verbul „se va lipi” în limba originalului, înseamnă „va fi asimilată”, „asemănată” și chiar „absorbită”. Expresia „un singur trup” simbolizează taina unității spirituale a soților. Dar ce anume unește „cele două părți” într-un singur tot? Dragostea! Și ce face desfrânarea? Autorii ortodocși propun două comparații concludente. Să luăm, de exemplu, adezivul, cu care se lipește ceva și apoi se dezlipește. Dacă repeți, cu aceiași fâșie, acest lucru, ea nu va mai avea proprietatea de lipire. Tot în aceasta, constă și esența desfrâului: în pierderea capacității de „a te lipi cu inima”. Dragostea dăruită de Dumnezeu poate fi comparată și cu un potir de aur, care conține o băutură inestimabilă, fără de care nu poți deveni Om. Având o atitudine neglijentă față de potir, desfrânatul îl tot mișcă, dintr-o parte în alta, și varsă cu timpul, capacitatea sa de a iubi.

Voi da trei exemple din practica personală a preotului Serghie Șkleaev. Un bărbat avusese relații cu multe femei. El încerca să aibă cât mai multe relații, uneori chiar cu un interes „sportiv”, pentru a se analiza dintr-o altă perspectivă. „Dar acum, se plângea el, nu mai pot iubi. Din punct de vedere fizic, pot avea relații trupești, ca un animal, dar nu mai pot iubi cu inima, fapt pentru care sufăr mult.” Unii chiar declară sus și tare: „Nu mai iubesc demult pe cineva.” Odată, părintele Serghie a fost rugat să sfințească o casă, la țară, unde locuia o familie formată din soț, soție și copii. Pe un raft, într-o cameră a casei erau câteva casete video, al căror titlu ducea cu gândul, în mod evident, la conținutul pornografic al filmelor. Atunci când soția a ieșit în curte, părintele Serghie i-a explicat soțului, care este pericolul relațiilor extraconjugale și, indicând spre casete, a spus: „Iată, ați văzut aceste filme și v-ați dorit să fiți cu aceste femei. Nu puteți realiza această dorință fizic, dar cu mintea, cu spiritul, v-ați unit cu ele. Și acum, după vizionare, ați devenit altfel, mai străin, și nu o puteți iubi la fel pe soția dumneavoastră. Nu-i așa?” Chipul interlocutorului s-a schimbat, în ochi apărându-i o teamă și neliniște. „Părinte, am înțeles totul. Voi distruge aceste casete și nu voi mai proceda la fel”, a răspuns bărbatul.

Al treilea exemplu se referă la un bărbat căsătorit, care a fost la nunta prietenilor singur, fără soție. Printre invitați el a văzut o femeie care i-a plăcut. Ei au dansat, au discutat, au glumit și s-au despărțit. Acasă, soția, văzând o fotografie de grup de la nuntă, unde apăreau diferite femei, printre care unele chiar mai frumoase decât cea care-i plăcuse soțului, a pus totuși degetul pe imaginea femeii împricinate și a întrebat: „Dar aceasta cine este?!” Dacă soțul nu este infidel din punct de vedere fizic, însă flirtează undeva, cu cineva, asigurându-și soția că doar pe ea o iubește, este prins, fiindcă soția simte minciuna.

Fiind infideli cu inima, oamenii devin străini în interior. Tocmai aici se ascund cauzele adânci ale destrămării familiilor și așa se produce fisura, care poate deveni prăpastie. Cel care a dat cu piciorul în lucru sfânt, a dat și sentimentele sale, pe bucăți, partenerilor. Și-a golit inima și a procedat ca fiul risipitor din pilda evanghelică: Și-a risipit averea, trăind în desfrânări (Luca 15, 13). Soții sunt legați cu inimile lor de fire spirituale nevăzute, pentru că cei doi sunt „un singur trup”. Sufletele fac schimb de valori și gânduri dobândite anterior. Uneori, oamenii se simt de la mii de kilometri. Comunicarea inimilor se face ca o cunoaștere și o întrepătrundere intuitivă, uneori chiar inconștientă. În acest fel „curge” energia spirituală. Legătura între suflete este asemenea efectului vaselor comunicante: nivelul apei este egal, indiferent de fluctuațiile masei și volumului. Cu ce este umplut un „rezervor”, cu aceea se umple și celălalt. Se transmit, de asemenea, și urmările păcatelor, dar și roadele harului. Această acțiune nu depinde de timp și spațiu, deși își schimbă formele și intensitatea. Ea poate continua și după moartea fizică a soțului sau a soției.

Conform convingerii părintelui Paisie Aghioritul, „așa cum harul dumnezeiesc este o putere care acționează la distanță și se transmite oamenilor, la fel și energia vicleană a diavolului acționează la distanță și se transmite. Dacă, de exemplu, două suflete se află într-o anume stare spirituală și unul se gândește la celălalt, atunci se transmite și puterea dumnezeiască. La fel și două suflete, care trăiesc în păcat și au o comunicare oarecare: unul dintre acestea poate primi, de la distanță, acțiunea demonică, ca și cum ar primi o telegramă. ”

„Văduvele de calculator”

„Am fost întotdeauna foarte geloasă, însă nu m-am gândit că voi fi nevoită să fiu geloasă pe un calculator”, spune Dașa, care este căsătorită de șase ani. „La început eram convinsă că soțul stă foarte mult pe Internet pentru bani. Dar nu a fost așa! Cu trecerea timpului, statul în fața calculatorului se prelungea, iar veniturile familiei scădeau.” Serile lor aveau același program. Victor apărea acasă, spunea câteva cuvinte și mergea în fața calculatorului. Cina o lua exclusiv „la postul de lucru”. Speranțele că nașterea unui copil îl va distrage pe soț de la patima lui nu s-au adeverit. Băiețelul nu l-a interesat pe tătic. Chiar și atunci când copilul a crescut și a început să vină pe lângă Victor, acesta îl trimitea întotdeauna la mama. Odată cu apariția copilului, relațiile dintre soți, în astfel de familii, nu fac decât să se complice. Copilul îl deranjează pe tata din satisfacerea, după dorință, a plăcerilor virtuale și, de aceea, devine obiectul antipatiei sau chiar al urii. Răbdarea Dașei s-a terminat, atunci când Victor a trecut la flirtarea virtuală.

„Văduvele de calculator” sunt soțiile oamenilor care sunt prea mult atrași de calculator. Se întâmplă ca familia să se destrame în felul următor: soțul „trăiește” cu calculatorul într-o cameră, iar soția cu copilul, în alta. Comunicarea patologică cu partenerii virtuali înlocuiește familia reală și prietenii. Ceea ce începe ca o vorbăraie între prieteni, adesea se transformă în ceva mult mai consistent. Oamenii încep să-și scrie mai mult, chiar dacă nu este necesar. Soțiile trimit mesaje până dimineața, ignorând patul conjugal. Soții utilizează fără măsură calculatorul, intrând pe pagini de distracții sau chiar fac amor pe Internet (cybersex). Aceasta nu e altceva, decât dependența de duhul desfrânării. Computeromanii încetează să se mai intereseze de viața reală și se dedică total celei virtuale. Ei petrec în rețea până la 18 ore pe zi. Dacă nu au posibilitatea să se apropie de calculator, aceste persoane suferă de depresie și de disconfort fizic. Unii economisesc chiar și mâncând mai puțin, doar pentru a aduna bani de un monitor mai bun. Ei pot petrece o noapte întreagă în fața calculatorului, ceea ce le aduce o satisfacție deosebită în mod continuu. Această patimă apare brusc și nu te lasă timp de ani de zile.

Adesea, „cyberalcoolicii” încetează să se mai îngrijească de felul cum arată, îmbracă haine murdare și nu ies afară. Soțiile unor astfel de persoane devin într-adevăr, văduve, chiar dacă soții lor sunt vii. Chiar dacă stă alături, într-un astfel de caz, soțul parcă se află în altă dimensiune. Majoritatea persoanelor atașate de calculator încep să aibă relații virtuale din cauza plictiselii și a singurătății, a insucceselor în dragoste, a dorinței de a diversifica viața sau de a se distra. Aparenta lipsă de pedeapsă pentru contactele în Internet te cheamă să muști din fructul interzis – senzațiile erotice și impresiile ieșite din comun. La fel ca alte dependențe, cybersexul are un fundament: oamenii cu respect de sine scăzut, cei ce sunt incapabili să construiască relații armonioase cu ceilalți sunt mai înclinați spre această boală.

Intrând în Rețea, un astfel de om încearcă să obțină respect și importanță. El găsește un fel de „ușurare”, dar cade rapid în „capcană” și părăsește familia, casa, cariera. La întrebarea ce oferă atât de atractiv Internetul, în calitatea sa de metodă de „părăsire” a realității, autorii contemporani (A. Voikunski, V. Burova, A. Egorov ș.a.) răspund astfel: posibilitatea comunicării sociale anonime (o semnificație importantă, se dă aici sentimentului de siguranță în cazul utilizării poștei eletronice, a chat-ului etc.); condițiile pentru realizarea reprezentărilor și a fanteziilor cu Feedback (inclusiv noile imagini ale ego-lui); o altă metodă de căutare a noilor teme și interlocutorilor care răspund aproape la orice întrebare (și nici nu trebuie să soliciți atenția cuiva, pentru că poți părăsi monitorul oricând); accesul nelimitat la informație („vampirism informațional”).

La fel ca pornofilia, cybersexul amintește despre atracția implacabilă pentru jocurile de noroc, tutun, alcool și droguri. Interesant este că stadiile formării dependenței de Internet sunt asemănătoare cu stadiile dependenței de droguri. Sevrajul dependenților de Internet este asemănător sevrajului narcomanilor. Suntem în fața unui peisaj înfricoșător. Încă nu există criterii confirmate oficial, care să definească măsura dependenței de Internet. Cu toate acestea, în cea de-a patra ediție a cărții Culegere de date statistice și de diagnostice a tulburărilor psihice a Asociației Americane de Psihiatrie, au fost fixate astfel de semnalmente. Dintre toate diagnosticile descrise acolo, cel mai apropiat de dependența de Internet este acela al dependenței de jocurile de noroc. Obișnuința cu sexul virtual reprezintă o tulburare a controlului voinței, neprovocată de componente chimice. După ce s-a format și s-a fixat obișnuința păguboasă, este foarte dificil să mai creezi o familie unită sau să eviți divorțul.

Le dorim noi o astfel de „fericire” oamenilor apropiați? Ar trebui oare să ne mirăm că „sindromul calculatorului” este un motiv clar pentru divorț? Chatul pe Internet tinde să ocupe primul loc în lista cauzelor destrămării relațiilor. Flirtul on-line este un drum fără prea multă aderență; poți aluneca oricând. Contribuind la intrige și trădări, acesta duce din ce în ce mai des cuplurile în stare de criză. Partea „vătămată” se plânge, de obicei, astfel: „Soțul mă înșală cu calculatorul! Tot timplul liber îl petrece cu femei virtuale. Chiar și cu mine comunică prin aceste scrisori electronice, deși, stăm în aceeași casă! Nu mai am soț, ci o mașinărie fără suflet, conectată în permanență la Rețea.”

Iată încă o istorie concretă: soția lui Serghei A. era aptă să muncească, dar prefera să-și petreacă zilele în fața calculatorului. Ia scria tot timpul într-un jurnal pe Internet, care putea fi accesat liber de alte persoane. Soția se plângea tot timpul de duritatea emoțională a soțului, de rutina vieții casnice și, adeseori, găsea simpatizanți. Până la urmă, a intrat într-o relație virtuală cu un oarecare tânăr din Omsk. Totul a mers atât de departe, încât, într-o seară, venind acasă, soția i-a spus lui Serghei: „Nu-l mai pot înșela cu tine!” Să remarcăm felul, în care s-au schimbat valorile și au fost deplasate conceptele. Soția îl considera pe „boyfriend”-ul de pe Internet, ca fiindu-i soțul legitim, iar pe soț – un amant. Lucrurile s-au încheiat cu divorț. Serghei s-a căsătorit a doua oară. La el în casă există un calculator, însă acesta nu este conectat la Internet.

Dar cum e atunci când copiii conștientizează că părinții le sunt luați de calculator?! Conform unei știri din mass-media, un adolescent de 15 ani a citit, din curiozitate, mesajele de pe Internet ale tatălui său și a fost șocat de faptul că acela flirta cu fete tinere, le propunea să aibă relații sexuale și stabilea întâlniri. O fetiță de 12 ani plângea pentru că mama ei petrece prea mult timp aproape dezbrăcată în fața monitorului și își postează pozele nud pe Internet. Astfel de dependențe părintești lovesc în psihicul copilului, îl alungă de acasă și îl împing spre fapte necugetate. Problemele cu caracter intim și personal, care apar din vina internetomanului, provoacă adesea apropiaților acestuia agresivitate și pot duce chiar la suicid. Astfel, un bărbat care a acuzat-o pe soția sa de desfrâu pe Internet, a ucis-o pe aceasta și pe cei doi copii pe care îi aveau, după care a încercat să se sinucidă. Specialiștii nu au descoperit nereguli serioase la psihicul văduvului. Curios este că înainte de crimă, acesta a trimis către mass-media plângeri pentru înșelările virtuale ale soției sale. Uciderea copiilor a explicat-o prin aceea că nu voia „să-i lase să trăiască în această lume crudă”.

Particularitățile Rețelei mondiale permit să experimentezi și cu propria persoană, fără a fi pedepsit, prin crearea de „personalități virtuale”. Uneori, oamenii „își schimbă” înfățișarea, sexul, vârsta, naționalitatea etc. În lumea virtuală este ușor să devii un prinț pe cal alb. Astfel, după părerea psihologilor, o tânără rebarbativă poate apărea sub forma unei frumoase ca-n povești. Iar un băiat, care suferă probleme de comunicare cu fetele, în lumea virtuală poate părea un mare macho, bărbat cu experiență. Atunci când amanții virtuali se întâlnesc în viața reală, adesea sunt foarte dezamăgiți și nu doar din cauza înfățișării. Bărbatul puternic, încrezător în forțele proprii și femeia distinsă, care nu-și cunoaște valoarea, devin dintr-odată oameni complexați, sclavi ai stereotipurilor, iluziilor și ambițiilor…”

Constantin Zorin, În căutarea fericirii conjugale

Nu există carieră în viața duhovnicească Candela nestinsă de fiecare noapte

Articole pe același subiect

IMG_1881

Parohie, Uncategorized

Cel mai frumos coș împodobit de “Paștile blajinilor” (2025)

E7043FB7-4460-41B2-9AD9-F6D85708DF6C

Program, Uncategorized

PROGRAMUL LITURGIC PAROHIAL ÎN SĂPTĂMÂNA PĂTIMIRILOR DOMNULUI ȘI CU PRILEJUL PRAZNICULUI SFINTEI ÎNVIERI

IMG_6310

Parohie, Uncategorized

“Raiul cel închis, azi iar s-a deschis!” Rugă, poezie şi colind la Naşterea Domnului 2024 în comunitate

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • mai 2025 (2)
  • aprilie 2025 (7)
  • martie 2025 (14)
  • februarie 2025 (17)
  • ianuarie 2025 (12)
  • decembrie 2024 (18)
  • noiembrie 2024 (14)
  • octombrie 2024 (2)
  • septembrie 2024 (14)
  • iulie 2024 (9)
  • iunie 2024 (5)
  • mai 2024 (6)
  • martie 2024 (1)
  • februarie 2024 (12)
  • ianuarie 2024 (15)
  • decembrie 2023 (9)
  • noiembrie 2023 (11)
  • octombrie 2023 (14)
  • septembrie 2023 (11)
  • august 2023 (2)
  • iulie 2023 (6)
  • iunie 2023 (14)
  • mai 2023 (3)
  • aprilie 2023 (15)
  • martie 2023 (28)
  • februarie 2023 (22)
  • ianuarie 2023 (14)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (4)
  • octombrie 2022 (18)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (8)
  • iulie 2022 (11)
  • iunie 2022 (3)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236