Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
Parroquia “San Nectario el Taumaturgo”-Coslada/Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, the Healer"-Coslada

Episcopia Ortodoxă Română a Spaniei și Portugaliei

Parohia "Sf. Nectarie Taumaturgul" - Coslada, Spania

Parroquia "San Nectario, El Taumaturgo" - Coslada

Romanian Orthodox Parish "St. Nectarios, The Healer" - Coslada

  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
5 decembrie 2019

Cuviosul Sava, orânduitor al slujbelor şi râvnitor ascet

admin_nec Uncategorized

În Țara Sfântă, pe lângă locurile importante în care S-a născut, a trăit, a învățat, a pătimit, a înviat și S-a înălțat la Ceruri Mântuitorul, întâlnim câteva lavre palestiniene întemeiate de Sfântul Cuvios Hariton (pe care îl pomenim la sfârșitul lunii septembrie) și care ne aduc aminte de mulțimea pustnicilor de altădată, mai ales a celor care s-au nevoit ­înainte de venirea perșilor în Locurile Sfinte.

Mănăstirile, deși așezate în locuri neumblate, pustii, au cunoscut o armonioasă înflorire, mai ales în vremea împăraților binecredincioși, dintre care amintim pe Sfinții Împărați Constantin și Elena, Teodosie cel Mare, Teodosie cel Mic, Sfânta Pulheria, Dreptul Iustinian și alții.

Chipul de viețuire al celor care se osteneau în aceste locuri de liniștire era caracterizat prin asceză aspră. Călugării palestinieni se aflau sub ascultarea unui bătrân cu experiență, viețuiau separat în timpul săptămânii, iar în zilele de duminică și în sărbători se întâlneau în biserică pentru a săvârși Privegherea de toată noaptea, care se termina cu Sfânta Liturghie, după care sihaștrii se retrăgeau în locuri tăinuite.

Sunt astfel de mărturii în mănăstirile din Țara Sfântă care, deși nu mai au viețuitori ca altădată, amintesc despre viața duhovnicească ­înaltă de odinioară.

Lavra Sfântului Sava ocupă un loc important în istoria monahismului creștin, în general, și a monahismului din Palestina, în special. Acolo s-au nevoit într-o vreme chiar și o mie-două de viețuitori, între aceștia strălucind călugări cunoscuți, dintre care amintim pe Sfântul Ioan Damaschin, apărătorul icoanelor, Sfântul Cozma de Maiuma, autor al multor slujbe și condace, Sfântul Ștefan Mărturisitorul, Sfântul Andrei Criteanul și alții asemenea.

Sfântul purtător de Dumnezeu Sava cel Sfințit se numără și el printre marii sihaștri ai acestei zone, considerat de unii ascet cu viețuire îngerească, iar de alții, orânduitor neîntrecut al sfintelor slujbe.

S-a născut în Cezareea Capadociei, în orășelul Mutalaska, în anul 439. A intrat într-o mănăstire numită a Flavienilor la vârsta de numai 8 ani. Familia a încercat să-l determine să renunțe, dar el a stăruit în hotărârea pe care a luat-o. Învățase Psaltirea pe dinafară, fiind încă de la început foarte atent cu viața duhovnicească. Odată, lucrând în grădină, a dorit să mănânce un măr, dar s-a gândit la cumpătare și a hotărât să nu se mai hrănească niciodată cu mere în viața lui, spunând că printr-un măr a venit păcatul în lume. După ce s-a nevoit zece ani în Mănăstirea Flavienilor, a primit binecuvântarea să meargă la Ierusalim, în anul 456. Atras de renumele Sfântului Cuvios Eftimie, tânărul Sava l-a rugat să-l primească printre ucenicii săi, însă bătrânul l-a trimis la Mănăstirea Sfântului Teoctist, întrucât la ei nu erau primiți călugării tineri.

Astfel, în mijlocul pustiei, la Mănăstirea Sfântului Teoctist, care se păstrează și astăzi parțial acoperită de nisipul pustiului, s-a nevoit ascultând întru toate, fiind desăvârșit în lucrarea virtuților, drept care a fost numit încă de pe atunci copilul bătrân sau copilul cu minte de bătrân.

După moartea Cuviosului Teoctist, marele îndrumător al călugărilor, nevoitorul monah Sava a primit îngăduința să se retragă într-o peșteră unde petrecea cinci zile din săptămână fără a mânca nimic, împletea frunzele palmierilor pentru a da lucru mâinilor, iar la sfârșitul săptămânii revenea în mănăstire, bucurându-se de participarea la Dumnezeiasca Liturghie.

În vremea Postului Mare, așa cum ni se istorisește în viețile cuvioșilor din Țara Sfântă, petrecea întreaga perioadă în pustie, după cum se nevoiau altădată și călugării de pe malul Iordanului din istorisirea Cuviosului Zosima, consemnată de Patriarhul Sofronie al Ierusalimului în Viața Sfintei Cuvioase Maria Egipteanca.

După mai mulți ani petrecuți în pustnicie, un înger i s-a arătat și l-a călăuzit către o peșteră aflată deasupra unei prăpăstii, pe malul stâng al Cedronului, și acolo a petrecut în contemplare cinci ani. A început să primească ucenici și le-a rânduit chiliile săpate în muntele respectiv, povățuindu-i din experiența personală și din cuvintele marilor sihaștri despre tainele vieții din pustie.

Prin rugăciunea Sfântului Sava, întrucât călugării erau tot mai mulți, Domnul a rânduit să izvorască în pustie, spre mângâierea lor, un izvor cu apă vie. Pentru săvârșirea Sfintei Liturghii, pustnicii se adunau într-o peșteră care fusese rânduită asemenea unei biserici după o descoperire oferită de un stâlp de foc ce avea să le lumineze calea. Obștea a sporit, iar cele câteva sute de călugări, uneori peste o mie, ascultau cuvinte de mântuire, primind și pelerini, unii veniți de departe, pentru a se bucura de folosul rugăciunilor și al cuvintelor du­hovnicești.

La vârsta de 53 de ani, Sava, cel cu adevărat smerit, a fost constrâns să accepte hirotonia. Iubea însă în același timp și singurătatea, nu doar în perioada Postului Mare, ci și în alte zile când se retrăgea în pustie, unde a întemeiat mai multe obști pentru călugării încercați, care urcaseră treptele asprelor nevoințe. Nu-i lăsa să meargă în pustie decât pe cei cu experiență, care dobândiseră deosebirea duhurilor și paza gândurilor întemeiate pe smerenia și lepădarea desăvârșită de propria voie. Pe începători, bunul și neostenitul îndrumător Sava a hotărât să-i trimită ca novici în chinovia Sfântului Teodosie, începătorul vieții de obște.

Sfântul s-a arătat a fi un apărător al dreptei credințe în vremea în care Palestina era tulburată de învă­țătura monofizită, combătută la Sinodul de la Calcedon. A fost sfătuitor al Patriarhilor Ierusalimului și ­Antiohiei, căutând întotdeauna voia lui Dumnezeu și câștigând fericita nepătimire. Îmblânzea animalele sălbatice, tămăduia bolnavii, iar la rugăciunile lui, Domnul trimitea ploaie peste ținutul adesea încercat de secetă și foamete cumplită.

A fost trimis la Constantinopol în anul 512 împreună cu alți ­călugări, la împăratul Anastasius I (491-518), simpatizant al mo­no­fiziților. Îmbrăcat în veșminte zdren­țuite, a fost mai întâi alungat de gărzile Palatului, care l-au crezut cerșetor, însă, după ce s-a întâlnit cu conducătorul imperiului, i-a lăsat acestuia o deosebită impresie.

În fruntea a 6.000 de monahi din Palestina, Sava și Teodosie aveau să-l convingă pe patriarhul eretic al Antiohiei și pe alții asemenea lui să lupte pentru apărarea hotărârilor Sinodului de la Calcedon.

A călătorit de multe ori la Constantinopol pentru a primi ajutorul împăraților, așa cum a fost și acela venit din partea lui Iustinian cel Evlavios și Drept.

A trecut către Domnul în ziua de duminică, 5 decembrie 532, lăsându-l ca urmaș pe Cuviosul Meliton. Trupul său, în chip minunat păstrat nestricat, a fost așezat mai întâi în Lavră și apoi strămutat la Veneția, în timpul Cruciadelor.

A fost readus mănăstirii din ­Pus­tiul Betleemului în ziua de 26 octombrie 1965, în vremea Patriarhului Benedict al Ierusalimului, ­care a ­condus Patriarhia în perioada 1957-1980. Foarte mulți pelerini români ajung în Țara Sfântă ­­și ­doresc să se închine la moaștele lui, iar în mănăstirea sa se află și câțiva monahi români, iubitori de nevoință.

Starețul de astăzi al mănăstirii, arhimandritul Evdochim, este un monah rugător, primitor și osârduitor, binevoitor față de români și de mulțimea pelerinilor care ajung în acel loc.

+ Timotei Prahoveanul

Sursa: ziarullumina.ro

Ziua noastră națională și unirea românilor 6 decembrie 2019 – Sărbătoarea Sfântului Nicolae în enorie

Articole pe același subiect

Încheierea cursurilor școlii parohiale 2022-2023

Uncategorized

Încheierea cursurilor școlii parohiale 2022-2023

7CC11200-79BB-47A8-82BB-6F9C483B3B68

Uncategorized

Despre simplitate

8AB04C7F-AC83-409D-8D87-741A55226B8C

Parohie, Uncategorized

Icoana Vimatarissa în comunitatea noastră!

Moaștele Sf. Nectarie
în biserica din Coslada


Moaștele Sf. Martiri din Hozeva
în biserica din Coslada




Moaștele Sf. Epictet și Astion
în biserica din Coslada




Tipărite în parohie

Statististici


free counters

Blogroll

  • Iconografo
  • Kalomiros.blogspot.com.es
  • L'atelier Saint Jean Damascene
  • L'Institut Saint-Serge
  • Mitropolia greaca Madrid
  • Monasterio virtual
  • Noi în Spania
  • Occidentul românesc
  • Paso a paso en la Ortodoxia
  • Pro Ortodoxia

Atitudine ortodoxă

  • Fericiţi cei prigoniţi
  • Laurenţiu Dumitru
  • ProVita
  • ProVita Craiova
  • Rafael Udrişte
  • Război întru Cuvânt
  • Razvan Codrescu
  • Savatie Baştovoi
  • Sceptik
  • Viaţa la ţară

Resurse ortodoxe

  • Biblia ortodoxă
  • Biblioteca (ortodoxie.3x.ro)
  • Biblioteca mănăstirii Săraca
  • Biblioteca teologică digitală
  • Biblioteca viostil
  • Coleţia de paterice
  • Doxologia
  • Enciclopedia ortodoxă
  • Harta mănăstirilor
  • Mărturisitor ortodox
  • Materiale provita
  • OrtodoxMedia
  • Servicios y Oraciones
  • Sfaturi ortodoxe
  • Sinaxarul (audio)
  • Tâlcuirea Psaltirii
  • Tezaurul ortodox
  • Vieţile sfinţilor

Femeia şi mama ortodoxă

  • Casa părintească
  • Dăruind vei dobândi
  • Din pridvor
  • Femeia creştină
  • Gândeşte frumos
  • Hristos împărtăşit copiilor
  • La pieptul mamei
  • Orthodox education
  • Picuri de rouă
  • Un colţişor de rai

Utile

  • athoscollection.ro
  • bluartdesign.bizoo.ro
  • icoaneortodoxe.com.ro
  • Însemne ortodoxe
  • magazinortodox.ro
  • skiadopoulosbros.gr
  • vesminte-mithra.ro
  • vesmintepreotesti-iasi.ro
  • www.amro.ro
  • www.art-mobirel.ro
  • www.artborder.gr
  • www.arttiffany.ro
  • www.bingbeng.ro
  • www.brodart.ro
  • www.churchitems.gr
  • www.clopote.md
  • www.clopote.ro
  • www.clopoteblotor.ro
  • www.cusutsibrodat.ro
  • www.dimbales.com
  • www.dixibijou.ro
  • www.evagelidisilias.gr
  • www.gallerybyzantium.com
  • www.geritrading.ro
  • www.ierorafeio.gr
  • www.iletrade.ro
  • www.jianuart.ro
  • www.landau.ro
  • www.lidar.ro
  • www.marmovest.ro
  • www.maryhit.com
  • www.mobilier-biserici.ro
  • www.msfc.ro
  • www.orthodoxmall.eu
  • www.pantex.ro
  • www.profiart.ro
  • www.reinvierea.ro
  • www.studio-vitralii.ro
  • www.stzosima.com
  • www.tarobrod.ro
  • www.textor-textiles.ro
  • www.textor.ro
  • www.theiconart.gr
  • www.ttc-stoffe.ro
  • www.vesminte.com
  • www.vesminte.ro
  • www.vesmintepreotesti.com
  • www.vesnavestments.com
  • www.xaxiras.com

Caută în site

Categorii articole

  • Album foto
  • Antiecumenism
  • Anunțuri
  • Articole și resurse în limba spaniolă
  • Atitudine
  • Audio
  • Cântări
  • Cărţi
  • Din Spania
  • Duhovnicești
  • Organizare
  • Parohie
  • Predici la Duminici și Sărbători
  • Program
  • Provita
  • Sfântul Nectarie
  • Știri și evenimente
  • Uncategorized
  • Viața parohiei
  • Video
  • Viețile Sfinților

Adresa parohiei şi programul liturgic

Adresa: Coslada, Calle del Ferrocarril 21-23

Programul liturgic săptămânal:

Luni:
09.00 – Paraclisul MD Prodromiţa.

Marţi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Botezătorul.

Miercuri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Nectarie;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Joi:
09.00 – Paraclisul Sf. Ioan Rusul

Vineri:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Maicii Domnului;
10.00 – Taina Spovedaniei.

Sâmbătă:
08.00 – Taina Spovedaniei;
09.00 – Paraclisul Sf. Mucenic Gheorghe;
10.00 – Taina Spovedaniei.
15.30 – Taina Spovedaniei şi Vecernia.

Duminică:
08.30 – Sfânta Liturghie.

În zilele praznicelor împărăteşti sau de pomenire a sfinţilor din timpul săptămânii, Sfânta Liturghie se săvârşeşte dimineaţa, potrivit programului anunţat în duminica dinaintea sărbătorii.

Paroh, Pr. George Cimpoca

Telefon: 677. 275. 236

Arhiva articolelor

  • octombrie 2023 (1)
  • septembrie 2023 (11)
  • august 2023 (2)
  • iulie 2023 (6)
  • iunie 2023 (14)
  • mai 2023 (3)
  • aprilie 2023 (15)
  • martie 2023 (28)
  • februarie 2023 (22)
  • ianuarie 2023 (14)
  • decembrie 2022 (4)
  • noiembrie 2022 (4)
  • octombrie 2022 (18)
  • septembrie 2022 (8)
  • august 2022 (8)
  • iulie 2022 (11)
  • iunie 2022 (3)
  • mai 2022 (9)
  • aprilie 2022 (6)
  • martie 2022 (7)
  • februarie 2022 (17)
  • ianuarie 2022 (21)
  • decembrie 2021 (30)
  • noiembrie 2021 (33)
  • octombrie 2021 (23)
  • septembrie 2021 (18)
  • august 2021 (31)
  • iulie 2021 (25)
  • iunie 2021 (16)
  • mai 2021 (34)
  • aprilie 2021 (23)
  • martie 2021 (42)
  • februarie 2021 (34)
  • ianuarie 2021 (23)
  • decembrie 2020 (39)
  • noiembrie 2020 (19)
  • octombrie 2020 (18)
  • septembrie 2020 (19)
  • august 2020 (30)
  • iulie 2020 (38)
  • iunie 2020 (41)
  • mai 2020 (12)
  • aprilie 2020 (37)
  • martie 2020 (25)
  • februarie 2020 (24)
  • ianuarie 2020 (28)
  • decembrie 2019 (28)
  • noiembrie 2019 (32)
  • octombrie 2019 (37)
  • septembrie 2019 (35)
  • august 2019 (19)
  • iulie 2019 (20)
  • iunie 2019 (37)
  • mai 2019 (53)
  • aprilie 2019 (38)
  • martie 2019 (31)
  • februarie 2019 (43)
  • ianuarie 2019 (56)
  • decembrie 2018 (37)
  • noiembrie 2018 (36)
  • octombrie 2018 (25)
  • septembrie 2018 (31)
  • august 2018 (13)
  • iulie 2018 (43)
  • iunie 2018 (49)
  • mai 2018 (58)
  • aprilie 2018 (72)
  • martie 2018 (77)
  • februarie 2018 (67)
  • ianuarie 2018 (77)
  • decembrie 2017 (45)
  • noiembrie 2017 (41)
  • octombrie 2017 (76)
  • septembrie 2017 (64)
  • august 2017 (50)
  • iulie 2017 (96)
  • iunie 2017 (50)
  • mai 2017 (38)
  • aprilie 2017 (58)
  • martie 2017 (72)
  • februarie 2017 (43)
  • ianuarie 2017 (39)
  • decembrie 2016 (52)
  • noiembrie 2016 (38)
  • octombrie 2016 (60)
  • septembrie 2016 (66)
  • august 2016 (33)
  • iulie 2016 (33)
  • iunie 2016 (66)
  • mai 2016 (62)
  • aprilie 2016 (56)
  • martie 2016 (52)
  • februarie 2016 (59)
  • ianuarie 2016 (58)
  • decembrie 2015 (53)
  • noiembrie 2015 (35)
  • octombrie 2015 (62)
  • septembrie 2015 (40)
  • august 2015 (76)
  • iulie 2015 (77)
  • iunie 2015 (69)
  • mai 2015 (77)
  • aprilie 2015 (72)
  • martie 2015 (118)
  • februarie 2015 (108)
  • ianuarie 2015 (72)
  • decembrie 2014 (62)
  • noiembrie 2014 (76)
  • octombrie 2014 (87)
  • septembrie 2014 (109)
  • august 2014 (94)
  • iulie 2014 (66)
  • iunie 2014 (103)
  • mai 2014 (110)
  • aprilie 2014 (104)
  • martie 2014 (149)
  • februarie 2014 (99)
  • ianuarie 2014 (128)
  • decembrie 2013 (113)
  • noiembrie 2013 (85)
  • octombrie 2013 (103)
  • septembrie 2013 (152)
  • august 2013 (128)
  • iulie 2013 (113)
  • iunie 2013 (79)
  • mai 2013 (53)
  • aprilie 2013 (51)
  • martie 2013 (53)
  • februarie 2013 (76)
  • ianuarie 2013 (81)
  • decembrie 2012 (53)
  • noiembrie 2012 (50)
  • octombrie 2012 (76)
  • septembrie 2012 (45)
  • august 2012 (53)
  • iulie 2012 (50)
  • iunie 2012 (46)
  • mai 2012 (70)
  • aprilie 2012 (38)
  • martie 2012 (52)
  • februarie 2012 (60)
  • ianuarie 2012 (64)
  • decembrie 2011 (66)
  • noiembrie 2011 (49)
  • octombrie 2011 (64)
  • septembrie 2011 (60)
  • august 2011 (64)
  • iulie 2011 (54)
  • iunie 2011 (52)
  • mai 2011 (49)
  • aprilie 2011 (31)
  • martie 2011 (42)
  • februarie 2011 (44)
  • ianuarie 2011 (41)
  • decembrie 2010 (42)
  • noiembrie 2010 (46)
  • octombrie 2010 (43)
  • septembrie 2010 (44)
  • august 2010 (46)
  • iulie 2010 (37)
  • iunie 2010 (62)
  • mai 2010 (34)
  • aprilie 2010 (28)
  • martie 2010 (35)
  • februarie 2010 (54)
  • ianuarie 2010 (49)
  • decembrie 2009 (59)
  • noiembrie 2009 (60)
  • octombrie 2009 (70)
  • septembrie 2009 (69)
  • august 2009 (55)
  • iulie 2009 (51)
  • iunie 2009 (62)
  • mai 2009 (49)
  • aprilie 2009 (30)
  • martie 2009 (13)
  • februarie 2009 (35)
  • ianuarie 2009 (38)
  • decembrie 2008 (24)
  • noiembrie 2008 (9)
  • octombrie 2008 (7)
Parohia “Sf. Nectarie Taumaturgul” - Coslada (Spania)
  • Prima pagina
  • Episcopul locului
  • Istoricul parohiei
  • Viaţa Sfântului Nectarie
  • Taine și ierurgii
    • Botezul
    • Cununia
    • Îndrumar de spovedanie
    • Parastasul
    • Spovedania
  • Familia preotului
  • Şcoala parohială
  • Programul liturgic
  • Contact
  • Español
Adresa bisericii parohiale: Calle del Ferrocarril
nr. 21-23, Coslada
Telefon: 0034.677 275 236